یک روز بیشتر: رونمایی از آثار هنری برای خاطره جمعی اوکراین در باغ شهروندان بروکسل

اثر هنری One Day More اثر یوگنیا بلوروستس نویسنده و عکاس اوکراینی در تاریخ 6 سپتامبر ساعت 17:30 در باغ شهروندان در محله اتحادیه اروپا افتتاح می شود.

این کار با الهام از نوشته های دفتر خاطرات او که اثرات تهاجم روسیه بر مردم اوکراین را به تصویر می کشد، به سفارش Eunic Brussels و بنیاد فرهنگی اروپا انجام شد.

یوگنیا بلوروستس به عنوان فردی که در اوکراین به دنیا آمد و بیشتر عمر خود را در آنجا زندگی کرد، بسیاری از تحولات سیاسی را در 30 سال گذشته تجربه کرده است. بلوروستس از طریق بسیاری از پروژه های خود مانند پیروزی های شکست خورده ها، بازگویی جنگ دونباس در سال 2014، اثرات مخرب این درگیری ها را بر شهرها و شهرهای اوکراین دیده و توصیف کرده است.

برای دفتر خاطرات زمان جنگ، بلوروستس در 24 فوریه در خارکف در شمال شرقی کشور و همزمان با شروع حمله نیروهای مسلح روسیه شروع به نوشتن کرد. در حالی که جنگ ادامه داشت، او به نوشتن قلم روی کاغذ ادامه داد. اکنون کلمات او با نصب یک روز بیشتر، متنی که بر روی سطحی از آهن زنگ زده حک شده است، به بروکسل راه یافته است.

این نمایشگاه نشانه ای از حافظه جمعی و همبستگی با مردم اوکراین است. «در این جنگ ویرانه‌های اشیاء و شهرها همراه با انسان‌ها شهادت خواهند داد. سطح این جسم زنگ زده می شود: حافظه کمتر متمایز می شود، اما از بین نمی رود.

مراسم افتتاحیه در میدان ویرتز برای عموم آزاد است. این با استقبال کاتارینا بارلی، معاون رئیس پارلمان اروپا و سفیر وسوولود چنتسف، رئیس هیئت اوکراین در اتحادیه اروپا آغاز می شود.

با همکاری رئیس سابق Eunic بروکسل، لورا باکسبرگ، و Belorusets توسط مدیر مرکز Pinchuk Ark در کیف، Björn Geldhof مصاحبه خواهد شد. موسیقی توسط تاتیانا کویچورنکو-واویلینا، ویولونیست اوکراینی و رومن بورکوفسکی با ویولا اجرا خواهد شد.

عکس ها: (تصویر اصلی) © اتحادیه اروپا 2022 – منبع: EP; یوگنیا بلوروستس اثر یائو تسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *