20 کیلومتری بروکسل هزاران نفر از جمله معترضان را به خود جلب می کند

چهل و دومین دوره 20 کیلومتری بروکسل بیش از 33000 شرکت کننده از حداقل 137 ملیت را به خود جلب کرد، اما خشم سازمان محیط زیست صلح سبز را نیز برانگیخت.

صلح سبز در این مسابقه حضور داشت تا به حمایت از رویداد توسط TotalEnergies اعتراض کند که هر سال 50000 یورو به این رویداد 20 کیلومتری کمک می کند.

“شاید شما یکی از ده ها هزار ورزشکاری باشید که برای مسابقات 20k بروکسل تمرین می کنند، اما آیا می دانستید که پیراهن شرکت کننده شما نام شرکتی را خواهد داشت که به شدت به آب و هوا آسیب می رساند؟” صلح سبز در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد.

شرکت فرانسوی TotalEnergies در دهه‌های اخیر از استخراج و فروش گاز، نفت و زغال‌سنگ سود هنگفتی به دست آورده است. برای ادامه این فعالیت سودآور، این شرکت از انواع استراتژی‌ها برای کاهش سرعت هر اقدام واقعی آب و هوایی استفاده می‌کند.»

این سازمان می گوید که صنعت سوخت های فسیلی از تبلیغات و حمایت مالی از رویدادهایی مانند بروکسل 20 کیلومتری برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی به عنوان یکی از این استراتژی ها استفاده می کند.

سازمان‌های فرهنگی و ورزشی، مانند مسابقه 20 کیلومتری بروکسل (و همچنین مسابقه ملکه الیزابت، آنتورپ 10 مایل و غیره)، ارزش‌هایی را ترویج می‌کنند که برای جامعه ما مثبت است. بر اساس رسالت اجتماعی خود، آنها نباید به خود اجازه دهند که به عنوان ابزار تبلیغاتی توسط شرکت های مخرب آب و هوا مورد استفاده قرار گیرند.»

Greenpeace استدلال کرد که 50000 یورو از TotalEnergies می تواند از طریق همکاری با مشاغل محلی، از جمله آنهایی که در طرح های سبز فعال هستند، جمع آوری شود.

آنها و 20 سازمان غیردولتی دیگر طوماری را راه اندازی کردند و خواستار ممنوعیت تبلیغات و حمایت های مالی شرکت های صنعت سوخت فسیلی در سراسر اروپا شدند.

برندگان مسابقه

مسابقه 20 کیلومتری بروکسل در پارک Cinquantenaire آغاز شد، جایی که شرکت کنندگان در پنج موج تعقیب ورزشی خود را از طریق پایتخت بلژیک آغاز کردند.

برای مردان، آموری پاکت بلژیکی با زمان 1:00:01 برنده شد، کمی بیش از 20 ثانیه بعد توسط آرنو دلی با زمان 1:00:22 و پیر دنیز با زمان 1:01:44 در جایگاه سوم قرار گرفتند. .

پاکت همچنین در ماه سپتامبر در 20 کیلومتری سال گذشته پیروز شد، اما دومین پیروزی متوالی او به دلیل سردرگمی در نزدیکی خط پایان، با کمی ناامیدی همراه بود: مسئولان یک بنر خوشامدگویی برای برنده قبل از خط پایان واقعی قرار دادند و پاکت پس از عبور از خط پایان متوقف شد. بنر برای عکس گرفتن توسط خبرنگاران

بعد از اینکه فهمید هنوز چند متر با خط پایان واقعی فاصله دارد، به ثبت آخرین زمان خود ادامه داد.

Paquet به La Libre گفت: “اگر آنها قبل از خط جلوی من را نمی گرفتند، کمتر از یک ساعت کار می کردم.” با این حال، او گفت که “از پیروزی راضی است.”

برای بانوان، مسابقه‌دهنده بریتانیایی سوفی وود در اولین حضور خود در رویداد بروکسل با زمان 1:11:11 برنده شد و پس از آن روکسان کلپه و ایرن توزی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

تعدادی از سیاستمداران بلژیکی برای شروع مسابقه آماده بودند و ملکه ماتیلد با پسرش شاهزاده امانوئل مسیر را طی کرد.

صلیب سرخ مجبور شد 299 بار در طول مسابقه مداخله کند، عمدتاً برای آسیب های جزئی مانند تاول پا. چهار نفر مجبور شدند برای مراقبت های دقیق تر به بیمارستان بروند.

عکس: صبحauرای پاکت © بلگا/حاتم کاغذ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *