65 تن زباله توسط ماهیگیران فلاندری در سال 2021 از دریای شمال صید شد.

پروژه “ماهیگیری برای زباله” شامل ماهیگیران فلاندری می شود که تمام زباله هایی را که در تورهای آنها ختم می شود جمع آوری می کنند. پس از آن زباله ها وزن شده و در بندر ثبت می شوند، قبل از دفع.

آقای ون کوئیکنبورن به خبرنگاران گفت: «در سال 2021، سه برابر بیشتر از سال قبل، زباله از دریا صید شد. این نشان می دهد که ماهیگیران ما متعهد به تمیز نگه داشتن دریای شمال ما هستند. همه باید بدانند که ریختن زباله کار درستی نیست. دیر یا زود، زباله های زیادی از طریق نهرها، رودخانه ها و فاضلاب ها به دریا ختم می شود.

پروژه Fishing for Litter در 6 سال پیش در بلژیک راه اندازی شد. ماهیگیران بلژیکی که در این پروژه شرکت می‌کنند می‌توانند زباله‌هایی را که صید می‌کنند در سایر بنادر شرکت‌کننده در دیگر کشورهای اروپایی رها کنند.

موضوع زباله های شناور در دریاهای ما در حال افزایش است. صیادان کشورمان در سال 1396، 2 تن زباله را به اسکله آوردند. این افزایش به 2.2 تن در سال 2018، 10 تن در سال 2019 و 17.7 تن در سال 2020 افزایش یافته است.

اکنون برای تشویق ماهیگیران بیشتر به شرکت در این طرح، دفتر مرکزی ماهیگیران و دولت فدرال یک اپلیکیشن گوشی هوشمند را برای ماهیگیران شرکت کننده راه اندازی کرده اند. مشارکت کاملاً داوطلبانه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *