Arts&Publics دهمین سالگرد خود را جشن می گیرد: دستور العمل های این داستان موفقیت

در 2 مه 2012، پارلمان فدراسیون والونیا-بروکسل فرمانی را تصویب کرد که رایگان شدن موزه‌های یارانه‌ای را در اولین یکشنبه هر ماه اجباری کرد. در این فرآیند، انجمن غیرانتفاعی Arts&Publics برای ترویج اندازه گیری ایجاد شد.

این سازمان به سرعت فعالیت خود را ساختار داد و از سال 2017، یک برنامه ادغام اجتماعی-حرفه ای بلندپروازانه را با هدف ویژه هنرمندان و رهبران فرهنگی که به CPAS می آیند، توسعه داده است (ماده 60).

در طی پنج سال، بامبا (تیپ میانجیگری انیمیشن و فرهنگی بروکسل و مناطق اطراف) به این ترتیب 87 نفر را آموزش داده است که 66 نفر از آنها برای یک یا دو سال در انجمن بر اساس قرارداد ماده 60 استخدام شده اند.

اما مفهوم میانجی گری فرهنگی چه چیزی را در بر می گیرد؟ “من با خوشحالی از جامعه شناس سرژ سعدا نقل قول می کنم که میانجی فرهنگی را با “مسابقه” فرهنگی مقایسه می کند که به تماشاگر دورتر از فرهنگ کمک می کند، هدایت می کند، بدون هیچ محدودیتی. ژاک ریمکل، مدیر عامل و موسس انجمن توضیح می دهد،

شوت تقویتی

اگر بحران کرونا بخش بزرگی از بخش فرهنگی را متوقف کرده است، به طور متناقضی به سازمان غیرانتفاعی اجازه داده است تا تمام ابزارهای خود را برای بازگشت به کار توسعه دهد، عمدتاً به لطف دو دستور در اقتصاد اجتماعی.

یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگ سال‌های اخیر: توسعه بخش بازی‌های ویدیویی و جامعه، از جمله ایجاد بازی COVIDeogames، توسط و برای جوانان، برای افزایش آگاهی در مورد بحران سلامت.

“این پروژه به خوبی دیدگاه ما را از بازی های ویدیویی به عنوان یک شیء واقعی فرهنگی و آموزشی نشان می دهد.ژاک ریمکل ادامه می دهد، بازی‌های ویدیویی امروزه یکی از اصلی‌ترین صنایع فرهنگی در جهان هستند و ادغام آن‌ها در استراتژی‌های فرهنگی یا آموزشی ما مهم است.»

علاوه بر سازماندهی امروز یک مه جشن و رایگان در Foundry، انجمن دو روز مطالعه در 4 و 5 مه ارائه می دهد و در روز جمعه 6 مه از ساعت 2 بعد از ظهر به LaVallée از همه کسانی که در این دهه مشارکت داشته اند دعوت می کند. از جمله، نمایشگاهی برای پروژه های بازی های ویدیویی، نمایشگاه های هنری، نمایشگاهی اختصاص داده شده به تاریخچه بخش بازی های ویدیویی، رویداد Retrogaming با 32 فضای بازی، کارگاه های خلاقانه و رویدادهای موسیقی دیگر.

اطلاعات بیشتر: artsetpublics.be

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *