Carrefour شاهد جهش 10 درصدی در گردش مالی در بحبوحه اعتصاب مستمر Delhaize است

کارفور به دنبال اعتصاب مداوم در فروشگاه های زنجیره ای خواربار فروشی Delhaize شاهد افزایش فروش در بلژیک بوده است.

فروش در سه ماهه اول نزدیک به 10 درصد افزایش یافت و در مجموع به بیش از 1 میلیارد یورو رسید.

کارفور هنگام اعلام سود گفت: «ابتکارات رهبری تیم مدیریت جدید در سه ماهه اول، با رشد فروش قوی، به ویژه در هایپر مارکت‌ها، و افزایش سهم بازار پس از تثبیت در نیمه دوم سال 2022، همچنان به ثمر نشسته است.»

اما یکی دیگر از عوامل موثر احتمالاً بسته شدن بسیاری از مغازه‌های Delhaize است زیرا کارکنان در اعتراض به انتخاب شرکت برای تغییر به مدل حق رای دادن اعتصاب می‌کنند.

کارگران نگران این هستند که تبدیل فروشگاه‌ها به فروشگاه‌های مستقل منجر به کاهش دستمزدها و از دست دادن برخی مزایای خاص در زمانی که کارمندان فروشگاه‌های مواد غذایی از قبل با حجم کاری بالا و شرایط کاری بد دست و پنجه نرم می‌کنند، شود.

در پایان ماه مارس، یک منبع به RTBF گفت که اعتصاب‌های بعدی منجر به افزایش شدید حضور در فروشگاه‌های کارفور، به‌ویژه در مناطقی که رقیب بسته Delhaize در آن قرار دارد، شد.

الکساندر بومپارد، مدیر اجرایی، در بیانیه‌ای گفت: «در شرایط تورم بسیار بالای مواد غذایی، کارفور به مسیر خود ادامه می‌دهد و پویایی تجاری قوی را حفظ می‌کند، با عملکرد خوب از نظر سهم بازار در همه کشورهای کلیدی خود».

این خرده فروش افزایش شدیدی را در فروش محصولات با نام تجاری خود گزارش داد که به 35 درصد فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه واحد افزایش داشت.

با ادامه اعتصاب‌ها در فروشگاه‌های Delhaize، به‌ویژه در بروکسل، احتمالاً این امر ادامه خواهد داشت. مدیریت Delhaize حاضر به عقب نشینی از موقعیت خود نیست و تنش بین مدیریت و اتحادیه ها همچنان قوی است.

به گفته این شرکت، دو مغازه Delhaize که قبلاً هنوز باز بودند، اکنون به دلایل امنیتی بسته شده اند.

روئل دکلور، سخنگوی Delhaize به بروز گفت: «در Delhaizes of Flagey و Mons، اشیاء آسیب دیدند، و چیزهای دیگری نیز رخ داده است که قابل تحمل نیست و ما معتقدیم که از یک خط عبور کرده است. پشت وندالیسم است، اما فقط این است که “آنچه مسلم است این است که ما نمی توانیم چنین چیزهایی را تحمل کنیم”.

مدیریت می خواست با پلیس تماس بگیرد اما کریستوس دولکریدیس شهردار ایکسل مخالفت کرد و گفت که پلیس نباید در این نوع درگیری های اجتماعی مداخله کند.

گزارش شده است که چندین کارمند نیز شکایتی را ارائه کرده اند که ممکن است در تصمیم گیری برای تعطیلی فروشگاه ها به مدت دو روز و ارزیابی مجدد وضعیت نقش داشته باشد.

دکلور گفت: “کارکنان دو مغازه که می خواهند کار کنند به شعبه های دیگر اعزام خواهند شد و این از نظر قانونی امکان پذیر است.” “کسانی که نمی خواهند کار کنند می توانند اعتصاب کنند یا مرخصی بگیرند.”

مشخص نیست که اگر آن فروشگاه ها تحت مالکیت خصوصی و مستقل باشند، این امکان وجود دارد یا خیر.

جدا از این موارد ادعایی خرابکاری، پنج فروشگاه Delhaize در بروکسل توسط فعالان گروهی که خود را “dHELLaize” می‌نامیدند، مورد حمله قرار گرفتند که روغن‌های زباله را جلوی ورودی فروشگاه‌ها می‌ریختند.

بر اساس بیانیه ای، فعالان می گویند این اقدام به عنوان “پاسخی به تحقیر کارفرمایان” انجام شده است.

آنها با اشاره به تصمیم دادگاه بلژیک مبنی بر منع کارگران از اعتصاب نوشتند: «ما سیستم قضایی را به دلیل جانبداری از اهلد دلهیز چندملیتی در یک حمله پیش رو به حق اعتصاب محکوم می کنیم.

اگر اعتصاب ممنوع شود، ورودی‌ها غیرقابل عبور می‌شوند.»

فروشگاه‌های Chazal، Hankar، Molière، Fort Jaco و De Fré تحت تأثیر قرار گرفتند.

در همین حال، پس از مداخله پلیس به اصرار دلهایزه، کارگران محاصره یک مرکز توزیع را که به فروشگاه های دلهایزه خدمات رسانی می کند، متوقف کردند.

به دلیل این اقدام، تنها چهار کامیون در ساعت توانستند مرکز توزیع را ترک کنند که باعث تاخیر در عرضه مغازه ها شد.

مدیریت و اتحادیه‌ها مجدداً برای بحث و گفتگو در 2 مه ملاقات خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *