Darkness Into Light بروکسل: راهپیمایی سپیده دم برای افزایش آگاهی در مورد خودکشی و سلامت روان در 7 می

کمپین‌های بلژیکی برای ابتکار Darkness Into Light از افراد بیشتری می‌خواهند تا در یک سری پیاده‌روی در 7 مه به آنها بپیوندند.

این رویداد سالانه در سراسر بلژیک برگزار می شود – نقشه مجازی نزدیک ترین مکان به شما – از جمله پارک Cinquantenaire بروکسل را ببینید.

جمع‌آوری‌های کمک مالی قبل از طلوع آفتاب در راهپیمایی سحرگاهی که در شهرها و شهرهای سراسر جهان منعکس می‌شود، آغاز خواهند شد. هدف آن وادار کردن مردم به صحبت است، اما مهمتر از آن به کسانی که به شدت نیاز دارند صدایشان شنیده شود، گوش فرا دهید. خودکشی شایع ترین علت مرگ جوانان – به ویژه مردان و پسران – در سنین زیر 25 سال است.

ابتکار Darkness into Light (DIL) 13 سال پیش در ایرلند آغاز شد، اما از آن زمان تاکنون در پنج قاره به تصویب رسیده است و رویداد بروکسل یکی از پرمخاطب ترین رویدادها در جهان است که عمدتا به لطف سارا آیرونساید و تیمش است.

آیرونساید به عنوان رئیس تاریکی به نور بلژیک، با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم کرده است و به شدت تحت تأثیر مرگ دو دوست صمیمی قرار گرفته است.

او به راه اندازی کمپین 2022 تاریکی به روشنایی بلژیک با بحثی صریح در مورد سلامت روان در پارلمان اروپا در ماه مارس کمک کرد. مایرید مک گینس، کمیسر اتحادیه اروپا، حامی این رویداد، و روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، به این مهاجر متولد ایرلند پیوستند.

آیرونساید تاکید کرد که چقدر مهم است که درمقابلات سلامت روان خود به اشتراک بگذارد. او در سخنرانی خود در مراسم رونمایی گفت: «همانطور که بسیاری از افرادی که من را می شناسند تأیید می کنند، من دیدگاهی بسیار خوش بینانه و مثبت به زندگی دارم. لیوان من همیشه نیمه پر است، من همیشه در هر موقعیتی به دنبال بهترین هستم، به دنبال نور هستم.

“با این وجود، من گاهی اوقات در زندگی خود با سلامت روان خود دست و پنجه نرم کرده ام، احساس ناامیدی کرده ام و تاریکی را می شناسم. پیدا کردن شکاف و اجازه دادن به نور برایم سخت بوده است. اما بسیار خوش شانس بوده ام و توانسته ام به پشتیبانی – پشتیبانی حرفه ای- دسترسی داشته باشم و شاید برخی از این تجربیات اشتیاق من را برای بحث درباره سلامت روان ایجاد کرده باشد. “

“راهپیمایی طلوع خورشید امید” در محله های محلی

آیرونساید و تیمش مردم را تشویق می‌کنند تا «راهپیمایی امید طلوع خورشید» خود را در محله‌هایشان، همراه با خانواده و دوستانشان انجام دهند. می توان به یک نقشه مجازی دسترسی داشت تا شرکت کنندگان بتوانند به نزدیکترین پیاده روی به خانه خود بپیوندند. تی شرت های مخصوص ساخته شده با آرم DIL به هر کسی که ثبت نام می کند داده می شود.

او ماه گذشته جنگ صلیبی شخصی خود را با پیاده روی 5 کیلومتر در روز آغاز کرد و هر قدم خود را به کسانی که از خودکشی یکی از عزیزان آسیب دیده بودند اختصاص داد. دو دوست برای همیشه در افکار او بودند: جان که در سال 2013 درگذشت و همکار سابق باشگاه راگبی ریچل کالینز (تصویر شده) که در سال 2018 در سن 29 سالگی درگذشت.

کالینز، یک زن جوان محبوب و سرزنده، یکی از اعضای ارزشمند باشگاه راگبی سلتیک BBRFC در بروکسل بود. بسیاری از هم تیمی‌های سابق او و هم‌کلابی‌های او قبلاً به یاد او قدم گذاشته‌اند و برای یک خط کمکی دیگر برای سلامت روان پول جمع‌آوری کرده‌اند: خدمات کمک به جامعه در بروکسل (CHS).

آنها به رویدادهای Darkness Into Light در روز شنبه با شعار “بیشتر از یک باشگاه راگبی” خواهند پیوست. سارا گفت: “من بسیار مفتخرم که بخشی از این باشگاه هستم، BBRFC سلتیک حمایت بزرگی در کمپین DIL بوده است.”

سی و یکمین پیاده روی سحر امسال او به یاد دوستش بود. «ریچل شخص زیبایی بود که واقعاً زندگی را به طور کامل انجام داد. او یک زن جوان باهوش، بااستعداد و گستاخ بود و خیلی ها او را دوست داشتند. افرادی که او را می‌شناختند موافقند که او در 29 سال زندگی‌اش بیش از آنچه بیشتر مردم در طول زندگی به دست می‌آورند، دست یافت.

با وجود تمام اوقات خوشی، لحظات تاریک تر به ندرت دور بودند. تمام محبت و حمایتی که او دریافت کرد برای نجات او کافی نبود و قربانی بیماری وحشتناک افسردگی شد.

جمع آوری کمک های مالی برای موسسات خیریه در بلژیک و ایرلند

وجوه جمع‌آوری‌شده از پیاده‌روی‌ها در بلژیک بین Pieta House در دوبلین – مرکز شاخص DIL، که مشاوره سوگ و خودآزاری و پیشگیری از خودکشی را در ایرلند ارائه می‌کند – به‌علاوه دو سرویس مشابه در بلژیک به اشتراک گذاشته می‌شود: Center de Prevention du Suicide. و Centrum Ter Preventive Van Zelfdoding. هر دو موسسه خیریه پشتیبانی فوری ارائه می کنند و برای ارائه خدمات 24 ساعته به داوطلبان متکی هستند. وجوه جمع‌آوری‌شده نیز صرف تحقیقات و آموزش حیاتی در مدارس می‌شود تا با دلایل اصلی تعداد بالای خودکشی در میان جوانان مقابله شود.

آیرونساید گفت: «ما هرگز نباید از صحبت کردن با یکدیگر و پرسیدن اینکه آیا حالشان خوب است، هراس داشته باشیم. جوانان امروز با چالش های بزرگی روبرو هستند. من سه نوجوان را می شناسم که اخیراً خودکشی کرده اند. ما باید آماده صحبت باشیم، اما مهمتر از همه، باید آماده گوش دادن به یکدیگر باشیم.

“خودکشی شانس بدتر شدن زندگی را از بین نمی برد، بلکه احتمال بهتر شدن آن را از بین می برد.”

تاریکی به نور بلژیک

تماس: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *