FPS Mobility می گوید تعداد افرادی که از خانه کار می کنند بین سال های 2018 تا 2022 تقریبا دو برابر شده است.

بر اساس گزارش SPF Mobilité، نسبت افرادی که از خانه کار می کنند بین سال های 2018 تا 2022 تقریباً دو برابر شده است.

یکی از مزایای کار خانگی یا هیبریدی کاهش تصادفات جاده ای بوده است. RTBF گزارش می دهد که در سال 2021، 3000 تصادف کمتر منجر به مرگ یا جراحت و 35 مرگ کمتر در جاده ها در سال 2021 رخ داده است.

تقریباً 32٪ از بلژیکی های مورد بررسی گفتند که حداقل یک روز در هفته از خانه کار می کنند، در مقایسه با 17٪ در سال 2018. ساکنان بروکسل بیشترین علاقه را به این عمل داشتند (43٪) و پس از آن 33٪ از کارگران فلاندری و 28٪ از والون ها. .

یکی از عوامل موثر در انتخاب آنها فاصله بین خانه و محل کار بود. فواصل بیشتر باعث شد تا نسبت بیشتری از کارمندان از خانه کار کنند. فراتر از 50 کیلومتر، بیش از 50 درصد از پاسخ دهندگان حداقل یک روز در هفته کار را انتخاب کردند. به لطف این عمل، در سال 2022 روزانه 35 میلیون کیلومتر کاهش رفت و آمد (شامل 14 میلیون کیلومتر با ماشین)، در مقایسه با 9 میلیون کیلومتر در سال 2018.

FPS Mobility می‌گوید: «علاوه بر زمان صرفه‌جویی شده و تعادل بهتر بین زندگی خصوصی و حرفه‌ای، نکته مثبت دیگر برای تحرک این است که کار در منزل باعث می‌شود سفرهای خاصی در طول روز یا هفته پخش شود.»

ما به طور خاص متذکر می شویم که سفرهای مربوط به خرید و خدمات در روزهای کاری در منزل (28 درصد) افزایش می یابد یا در طول هفته و در طول روز انجام می شود، نه در عصر، در تعطیلات آخر هفته یا در روزهای تعطیل (32 درصد)». .

علاوه بر این، کار از خانه اثرات بسیار ملموسی بر ایمنی رانندگان دارد. بر اساس برآوردهای موسسه ایمنی جاده ای ویا، این امکان را فراهم کرد تا در سال 2021 از تعداد مرگ و میرها تا 35 نفر و تعداد جراحات جدی 242 نفر در تصادفات رانندگی کاهش یابد. همچنین از بیش از 3000 تصادف با تلفات یا جراحات جلوگیری شد.

در نهایت، به نظر می‌رسد کارمندانی که یک یا چند روز از خانه کار می‌کنند، تمایل بیشتری به انتخاب گزینه‌های تحرک نرم در هنگام سفر به محل کار خود دارند. برخی از پاسخ دهندگان به دلیل تمرین منظم کار از خانه، انگیزه بیشتری برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای ماشین خود برای رسیدن به محل کار (29٪) یا سوار شدن بر دوچرخه (30٪) داشتند. خدمات قطار و حمل‌ونقل عمومی به ترتیب با 61% و 40% از کاربران، موفق‌تر از کارگران غیرخانگی بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *