MR طرفدار یادگیری اجباری هلندی: “من ثمره این غیبت هستم”

او که توسط انجمن فدرالیستی B Plus در مورد مسائل نهادی مورد سوال قرار گرفت، همچنین خواستار تشکیل یک حوزه انتخابیه فدرال واحد است که در آن نخست وزیر انتخاب شود. توافقنامه دولت در فدراسیون والونیا و بروکسل در نظر دارد بحثی را در مورد یادگیری اجباری یکی از دو زبان ملی دیگر (هلندی یا آلمانی) راه اندازی کند. Ecolo قبلاً در این راستا موضع گرفته است. پنج شنبه، نوبت به رئیس جمهور لیبرال ها می رسد که خودش آنقدر به زبان هلندی تسلط ندارد که بتواند خود را روان به این زبان بیان کند.

من همچنین می‌خواهم از طرف فرانسوی‌زبان، یادگیری هلندی اجباری باشد. من ثمره این عدم تعهد هستم و به همین دلیل نمی‌خواهم ادامه یابد. ما نمی‌توانیم به شغل ادامه دهیم. مدارک دانشگاهی بدون اینکه هیچ درس هلندی داشته باشم.”

آقای بوشز که بسیار منتقد اصلاحات پی در پی ایالتی و مدافع وحدت ملی است، همچنین خواستار ایجاد یک حوزه انتخاباتی فدرال است، موضوعی که در بحث های نهادی تکرار می شود، اما هرگز موضوع توافق کافی نبوده است.

من همچنین طرفدار حوزه انتخابیه واحد فدرال هستم. اما از B Plus فراتر می روم، یعنی معتقدم که نخست وزیر باید در این حوزه انتخابیه فدرال انتخاب شود. به طور مشخص این بدان معنی است که ما می توانیم یک سیستم ایجاد کنیم. او توضیح داد که هرکس بیشترین آرا را در بزرگترین حزب به دست آورد، ائتلاف را تشکیل می دهد.

بر خلاف رئیس PS، پل مگنت، آقای بوشز به بلژیکی با 4 منطقه اعتقاد ندارد که او آن را “حماقت” توصیف می کند که “زندگی بلژیکی ها را پیچیده می کند” و مانع از پیوند بین بروکسل و والونیا می شود. او افزود: “بگذارید بگوییم که تنها علاقه بلژیک با چهار نفر این است که بعداً تقسیم کردن آن آسان تر است.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *