MR می خواهد خیابان استالینگراد و خیابان روسیه را “اوکراینیزه” کند

گروه‌های MR بروکسل سیتی و سنت ژیل به ترتیب می‌خواهند نام خیابان استالینگراد و خیابان روسیه را تغییر دهند. برای اول، گروه پیشنهاد می کند “نامی که ادای احترام به اوکراین است”. برای دوم، اصلاح طلبان سنت ژیل با هوشیاری “خیابان اوکراین” را پیشنهاد می کنند.

این دو درخواست که در حرکت به شوراهای دو شهرداری ارائه شده است، با انگیزه رویدادهای جاری در اوکراین و همبستگی است.

در سمت اکثریت شهرداری، ژان اسپینت (PS)، رئیس سن ژیل، ابتکار عمل را “بسیار همدلانه” می داند. “در حال حاضر، ما بیشتر در چرخه زنانه سازی نام خیابان ها هستیم، پس چرا یک زن صلح طلب روسی یا اوکراینی نیستیم. اما خدمات ما در حال حاضر سخت کار می کنند تا به طور روزانه از اوکراینی ها استقبال و حمایت کنند. ما کمی فرصت داریم. ما نباید این حرکت را دنبال کنیم.”

با آگاهی از مشکلات ساکنان محلی برای تحمیل تغییر نام خیابان، MR ها امکان نامگذاری باشگاه ورزشی خیابان استالینگراد و خیابان روسیه را برای ادای احترام به اوکراین فراهم می کنند. و اگر باز هم این امکان وجود ندارد، به الصاق لوح یادبود بپردازید.

چند ماه پیش در Uccle، Marc Cools (Uccle Ahead) ایده تغییر نام خیابان de Fré را که محل سفارت روسیه است در خیابان Volodymyr Zelensky، رئیس جمهور اوکراین، مطرح کرد. درخواستی غیررسمی که باعث خنده کالج شده بود و شور و اشتیاق مشاور را آرام می کرد و از او دعوت می کرد که به تحریک بی دلیل برنگردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *