PS “ابهام” PTB در مورد حصار بهداشتی را محکوم می کند: “نوعی بدبینی و محاسبه انتخاباتی”

از نظر او حزب کمونیست به بهانه این که یک حزب ملی است، مشغول یک محاسبه سیاسی برای کسب چند رأی در فلاندر است. پس از مناظره در مورد VRT بین روسای جمهور MR و Vlaams Belang، ژرژ لوئیس بوشز و تام ون گریکن، احزاب فرانسوی زبان متعهد شدند که آخرین نسخه منشور را که به سال 2002 بازمی گردد، مدرن کنند. برای امضا به PTB، که مایل به پیوستن به دیگر احزاب فرانسوی زبان نبود، ارائه شد. PTB-PVdA خود را به عنوان یک حزب ملی با نمایندگان منتخب زیر پرچم یکسان در شمال و جنوب کشور معرفی می کند و معتقد است که نمی تواند از شرکت در مناظره در فلاندر که جناح راست افراطی در آن حضور دارد خودداری کند. نمایندگان VB مرتباً به رسانه های فلاندری دعوت می شوند و به گفته PTB، امتناع از اختلاط با آنها چیزی را تغییر نمی دهد، برعکس: به هر حال بحث برگزار می شود. در مورد رسانه های فرانسوی زبان، PTB به حصار بهداشتی احترام می گذارد.

PTB نمی تواند این بهانه را بگیرد که یک حزب ملی است و از رعایت حصار بهداشتی خودداری می کند. باید اردوگاه خود را انتخاب کند. ما نمی توانیم بسته به اینکه در فلاندر باشیم یا در فضای والونیا-بروکسل، نگرش هندسی متغیری داشته باشیم. در بحث با جناح راست افراطی، PTB می پذیرد که آن را بی اهمیت جلوه دهد و آن را به عنوان یک گفتگوی مشروع در زمینه سیاسی بلژیک معرفی می کند. در فرانسه یا در فلاندر. با این انتخاب، PTB سهمی از مسئولیت در این پیشرفت را بر عهده می گیرد و بخشی از شکلی از همدستی غیرمستقیم است.”

معاون سوسیالیست افزود: “من ابهام PTB را محکوم می کنم. فکر می کنم این نوعی بدبینی و محاسبه انتخاباتی است که در فلاندر چند رای به دست آوریم.” “ولامس بلنگ” را نمی توان حزبی شبیه به سایرین در نظر گرفت. این حزب خارج از محدوده دموکراسی است.”

به گفته Laaouej، این اولین بار نیست که PTB در مجلس در مورد موضوع حقوق بشر ابهام نشان می دهد، چه در مورد سرنوشتی که چین برای اقلیت اویغور در نظر گرفته است و چه اخیراً در مورد تجاوز روسیه به اوکراین. زمانی که حقوق بشر در خطر است، به نظر می رسد این حزب در غلبه بر وابستگی رادیکال به یک ایدئولوژی خاص مشکل دارد.

منشور جدید دموکراسی باید روز شنبه ارائه شود. آقای لائویج به یاد می آورد که در همان روز، راهپیمایی خاموشی در Schaerbeek برای گرامیداشت یاد و خاطره خانواده ایسنای برگزار می شود که چندین نفر از اعضای آن 20 سال پیش توسط یکی از هواداران ولامس بلوک به قتل رسیدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *