Test Achats از دولت می خواهد که از حذف دستگاه های خودپرداز توسط بانک ها جلوگیری کند

آژانس حفاظت از مصرف کننده بلژیک Test Achats خواستار توقف موقت حذف دستگاه های برداشت خودکار پول نقد است که توسط بسیاری از بانک ها در سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

Financité، سازمانی متعهد به اخلاق و همبستگی در امور مالی همراه با بامیه، بزرگترین انجمن سالمندان در فلاندر و بروکسل، به گروه آنها ملحق شده است.

دستگاه های خودپرداز با آنلاین شدن روزافزون بانکداری در حال ناپدید شدن هستند، که این سازمان ها می گویند برای افرادی که به پول نقد متکی هستند، از جمله و شاید به ویژه افراد مسن، مشکل ایجاد می کند.

انجمن های سالمندان قبلاً زنگ خطر بسته شدن بیشتر مکان های فیزیکی بانکی را به همین دلایل به صدا در آورده اند.

آنها همچنین نگران این هستند که بانک ها برای برداشت پول نقد کارمزد دریافت کنند.

چهار بانک بزرگ بلژیک – ING، KBC، Belfius و BNP Paribas Fortis – به طور فزاینده‌ای دستگاه‌های پول نقد با برند خود را از مکان‌ها حذف می‌کنند و آن‌ها را با دستگاه‌های خودپرداز Bancontact معمولی بدون نام تجاری یک بانک جایگزین می‌کنند.

باتوپین، یا «ابتکار بهینه‌سازی دستگاه‌های خودپرداز بلژیکی»، پروژه‌ای مشترک بین چهار بانک است که برای توسعه شبکه بهینه‌سازی دستگاه‌های خودپرداز در سراسر بلژیک با هدف اطمینان از اینکه «وجه نقد در دسترس همه باقی می‌ماند» طراحی شده است.

بانک KBC از یک سو در حال حذف دستگاه های خودپرداز خود است و از سوی دیگر تصمیم می گیرد که دستگاه های خودپرداز Batopin را به عنوان خارج از شبکه خود در نظر بگیرد، که عملاً برداشت از این دستگاه های خودپرداز را برای برخی از مشتریان خود به صورت پرداختی (0.50 یورو) انجام می دهد. جولی فری، سخنگوی Test Achats گفت.

از آن زمان، بانک سی‌بی‌سی این روند را دنبال کرده و برای برخی از مشتریان 0.20 یورو به ازای هر برداشت دریافت می‌کند.

برنامه‌های این مجموعه مدیریت خودپرداز شامل کاهش چشمگیر تعداد کل دستگاه‌ها نیز می‌شود.

Test Achats، Financité و Okra از دولت می‌خواهند که با ممنوع کردن هرگونه کاهش در دستگاه‌های خودپرداز و حفظ حداقل تعداد دستگاه‌های موجود در 31 دسامبر 2021، دسترسی ساکنان بلژیک به پول نقد را تضمین کند.

این سازمان ها می گویند که حداقل 95 درصد از جمعیت باید در فاصله 2.5 کیلومتری جاده و حداقل 98 درصد از جمعیت در فاصله 5 کیلومتری به دستگاه نقدی دسترسی داشته باشند.

آنها همچنین خواهان این هستند که هر شهرداری به ازای هر 1500 ساکن حداقل یک دستگاه داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *