Test-Achats می گوید که قیمت مواد غذایی سوپرمارکت در یک سال 12 درصد افزایش یافته است

بر اساس یک مطالعه جدید و گسترده توسط ناظر حمایت از مصرف کننده Test-Achats، قیمت اقلام غذایی روزمره در سوپرمارکت های بلژیک در سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

این گزارش بر اساس بررسی قیمت 3000 محصول در ماه اوت در هفت سوپرمارکت زنجیره ای بزرگ بلژیکی است: آلبرت هایجن، کارفور، کولویت، کورا، دلهایزه، آلدی و لیدل.

از جمله اقلام غذایی که بیشترین افزایش قیمت را داشته اند اسپاگتی، دستمال توالت، دستمال کاغذی و دستمال کاغذی، کره و خردل بوده که همگی بین 30 تا 35 درصد افزایش داشته اند.

Test-Achats گفت که هزینه های سرسام آور خرید عمدتاً به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین است که صادرکننده اصلی مواد تشکیل دهنده از جمله دانه خردل، غلات و روغن نباتی است.

بر اساس این مطالعه، قیمت محصولات لبنی به طور متوسط ​​در سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است. اقلام مراقبت شخصی 13 درصد گران تر و گوشت تازه و غذای حیوانات خانگی 12 درصد گران تر بودند.

به گفته پیر الکساندر بیلیه، کارشناس بازاریابی خرده‌فروشی، در همین حال، افزایش شکاف بین قیمت‌های سوپرمارکت‌ها در بلژیک و کشورهای همسایه، بیشتر بلژیکی‌هایی را که در نزدیکی مرزهای بین‌المللی زندگی می‌کنند، وادار می‌کند تا خرید مواد غذایی خود را در جای دیگری انجام دهند.

بیلیه گفت: «هیپرمارکت‌های فرانسوی در نزدیکی مرز بلژیک قیمت‌های بسیار جذابی را اعمال می‌کنند تا حتی بیشتر بلژیکی‌ها را جذب کنند.

“در فرانسه، جنگ قیمتی بین Leclerc و Auchan وجود دارد که قیمت‌ها را پایین می‌آورد. در بلژیک، ما حجم خرید کمتری نسبت به فرانسه داریم. وقتی Colruyt یا حتی Carrefour بلژیک از کوکاکولا خرید می‌کند، همیشه بیشتر از Carrefour France پرداخت می‌کند. حجم بیشتری می خرد.”

او گفت همیشه یک شکاف قیمتی بین خرید سوپرمارکت‌های بلژیکی و فرانسوی وجود خواهد داشت، زیرا بلژیک هزینه‌های نیروی کار بالاتر و هزینه‌های ثابت سنگین‌تری مانند بسته‌بندی دو زبانه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *