VUB شکایت کیفری علیه رفتار متخلفانه جامعه دانشجویی ارائه می کند

پس از اینکه دانشگاه Vrije بروکسل (VUB) شکایتی مبنی بر رفتار متخلفانه در مقیاس بزرگ به دفتر دادستانی داد، یک جامعه دانشجویی تحت نظارت است. دانشگاه در بیانیه ای اعلام کرد که مراحل انضباطی آغاز شده است.

جامعه مورد بحث، Solvay Kring، یک انجمن برادری است که حول یک سبک زندگی انحصاری و پرهزینه ساخته شده است که عمدتا از دانشجویان مهندسی تشکیل شده است. مانند تمام دانشگاه‌های بلژیک، این انجمن دارای جشن‌ها و مهمانی‌های دانشجویی است که به آن TD نیز می‌گویند. فعالیت های آنها نگرانی های زیادی را در مورد ماهیت متجاوزانه آنها افزایش داده است.

رویدادهایی مانند TD شهوانی شش سال پیش پس از انتشار شهادت نامه های دانشجویان دختر در روزنامه دانشجویی بروکسل De Moeial، جامعه را با مشکلاتی مواجه کرد. آنها توضیح دادند که چگونه دانش آموزان دختری که در مسابقه تی شرت خیس شرکت کرده بودند، باید آب یخ را روی خود می ریختند و سپس سوتین های خود را در می آوردند تا اینکه یکی از دانش آموزان برنده شد. به گفته دانشجوی سابق اما، علاوه بر این، رقصنده های حرفه ای برای اجرای برنامه در مقابل بقیه افراد جامعه در TD دیگری به نام Moulin ‘Orange’ استخدام شدند.

برای شروع، جامعه یک چادر سفید واقع در محوطه دانشگاه داشت که هر دو جنس باید لباس های خود را در می آوردند. تشریفات آغازی انجام می شد که در آن پسران باید کاملاً برهنه می شدند و دختران فقط مجاز بودند لباس زیر خود را بپوشند. سپس دانش آموزان دختر نظراتی در مورد سینه های خود دریافت کردند. اما گفت: “این یک بازرسی کامل گوشت است.” این انجمن فعلاً از ورود به محوطه دانشگاه و برگزاری هرگونه رویداد منع شده است.

دانشگاه همچنین آماده ارائه هرگونه کمک حقوقی و روانی برای هر یک از قربانیان مربوطه است. رفتار متجاوزانه در VUB قابل تحمل نخواهد بود. نه اکنون، نه بعد، نه هرگز.

او گفت: «لحظه ای که ما از هر گونه رفتار متجاوزانه آگاه هستیم، وارد عمل می شویم و توصیه ها و حمایت های لازم را به افرادی که آن را پرچم زده اند و همچنین قربانیان ارائه می دهیم… آنها تنها نیستند.

VUB به دلیل ادامه شکایت کیفری و مراحل انضباطی فعلا از اظهار نظر بیشتر خودداری می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *