WHO هپاتیت با منشا ناشناخته را در کودکان بررسی می کند

بر اساس بیانیه سازمان بهداشت جهانی، که انتظار می‌رود در روزهای آینده گزارش‌های جدیدی ارائه شود، بریتانیا ابتدا 10 مورد هپاتیت شدید در اسکاتلند را در 5 آوریل به WHO گزارش کرد، اما سه روز بعد در مجموع 74 مورد را گزارش کرد.

WHO گفت که برخی از موارد نیاز به انتقال به بخش تخصصی بیماری کبد داشتند و شش کودک مجبور به پیوند شدند.

او ادامه می دهد که کمتر از پنج مورد تایید شده یا احتمالی نیز در ایرلند و سه مورد در اسپانیا گزارش شده است. هیچ مورد فوتی ثبت نشده است.

این هپاتیت عمدتاً کودکان زیر 10 سال را مبتلا می کند و با علائمی مانند یرقان، اسهال، استفراغ و درد شکم خود را نشان می دهد.

از آنجایی که ویروس های معمول هپاتیت (A تا E) در کودکان مبتلا شناسایی نشده است، مقامات بهداشتی بریتانیا اخیراً نشان داده اند که در حال بررسی فرضیه یک نوع ویروس (آدنوویروس) و همچنین سایر علل احتمالی مانند کووید هستند. -19، سایر عفونت ها یا عوامل محیطی.

از سوی دیگر، آنها هرگونه ارتباط با واکسن کووید را که در هیچ یک از موارد تایید شده در بریتانیا تجویز نشده بود، رد کردند.

میرا چاند از آژانس ایمنی سلامت بریتانیا (UKHSA) در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که «اقدامات بهداشتی عادی» مانند شستن دست‌ها «به کاهش بسیاری از عفونت‌هایی که در حال بررسی آن‌ها هستیم کمک می‌کند» و از والدین و پرستاران کودک خواست تا نسبت به علائم هوشیار باشند. هپاتیت، و “در صورت نگرانی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید”.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که کووید-۱۹ و/یا آدنوویروس، که در حال افزایش در بریتانیا است، «در چندین مورد» شناسایی شده است، اما نقش آنها در توسعه این بیماری «هنوز مشخص نیست».

سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهد: “هیچ عامل خطر اپیدمیولوژیک دیگری تا به امروز شناسایی نشده است، از جمله سفرهای بین المللی اخیر.” .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *