با وجود 30 درصد بیشتر کارکنان خارجی در بخش مراقبت های بهداشتی بلژیک، این بخش فاقد تنوع است

تعداد کارکنان خارجی در مراقبت‌های بهداشتی بلژیک طی هفت سال 30 درصد افزایش یافته است، اما این بخش همچنان از نظر تنوع از سایرین عقب‌تر است.

در کل بازار کار بلژیک، کارگران با ملیت خارجی 15 درصد را تشکیل می دهند، سهمی که همچنان در حال افزایش است.

اما بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت خدمات منابع انسانی Acerta که به عنوان بخشی از هفته مراقبت های بهداشتی انجام شد، بخش مراقبت های بهداشتی همچنان از سایرین عقب تر است و تنها 8.3 درصد از کارمندان خارج از بلژیک هستند.

سابین گوسن از آسرتا به VRT گفت: «نیاز به بازتاب جامعه امروز در بسیاری از مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد.

“اگر نیروی کار بازتاب بهتری از جمعیت فعلی باشد، شناخت، دسترسی و حمایت سازمان را افزایش می دهد.”

در تجزیه و تحلیل خود، Acerta شرکت ها را تشویق کرد تا از طریق ابزارهایی که شامل ارائه درس زبان، استفاده از پیکتوگرام ها و توزیع مجدد وظایف برای تسهیل ادغام کارگران خارجی می شود، روی فراگیر بودن خود کار کنند.

گوسنز در رابطه با اینکه چرا این بخش از بخش‌های دیگر عقب است، گفت: «تفاوت‌های زبانی و فرهنگی در این بخش نقش بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها ایفا می‌کنند، زیرا حرفه مراقبت عمدتاً حرفه‌ای است که در آن افراد محور هستند و تماس انسانی بسیار مهم است».

علاوه بر این، اکثر مشاغل در بخش مراقبت نیاز به یک دیپلم خاص دارند و دیپلم های خارج از اتحادیه اروپا باید تأیید شوند، که اغلب یک فرآیند چالش برانگیز است.

کارکنان مراقبت های بهداشتی غیر بلژیکی در این بخش عمدتا هلندی، فرانسوی، آلمانی، لهستانی و رومانیایی هستند. کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا می آیند عمدتا مراکشی یا کنگویی هستند.

در مواجهه با کمبود کارمند، برخی از بازیگران در بخش مراقبت های بهداشتی تمایل خود را برای استخدام خارجی ها تکرار کرده اند، اما همچنین تایید کرده اند که زبان همچنان یک مانع اصلی است.

“وضعیت پرستاران به ویژه ناراحت کننده است. جای خالی همچنان باز است.

به همین دلیل است که اخیراً دو پرستار هندی را استخدام کردیم. آنها هر دو هفته یک بار آموزش زبان دریافت می کنند، اما زبان همچنان یک مانع است – برای مثال تفاوت زیادی با پرستاران رومانیایی ما، که البته ملیت متفاوتی هم دارند، اما چون سال ها در اینجا زندگی کرده اند، زبان را خوب می فهمند و صحبت می کنند. “

عکس: © Belga/Dirk Waem

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *