تحقیقات ادعا می‌کند که محیط کار «سمی» در پارک موضوعی Plopsaland

طبق تحقیقات روزنامه فلاندی De Tijd، محیط کار کارکنان پارک تفریحی محبوب Plopsaland به عنوان “سمی” توصیف شده است.

ده ها نفر علاوه بر فرهنگ “کار 24 ساعته”، شاهد توهین، تحقیر و آزار و اذیت بودند. حسابرس کارگری گنت تحقیقات رسمی در مورد این ادعاها را آغاز کرده است.

استودیو 100 شرکت مادر Plopsa گفت که این گزارش را بسیار جدی می‌گیرد و تحقیقات کامل و مستقل خود را آغاز کرده است.

برای این منظور، وکیل کریستین موشه برای این کار مأمور شده است. موشه فرهنگ شرکت پلوسا و نگرانی های مطرح شده توسط 52 نفر مختلف را که De Tijd بین نوامبر و فوریه با آنها مصاحبه کرد، بررسی خواهد کرد.

مصاحبه شوندگان عمدتاً کارمندان سابق بودند اما طیف وسیعی از بخش ها را نمایندگی می کردند: منابع انسانی، فناوری اطلاعات، حسابداری، فروش و بازاریابی، خرید و هتل پلوسا در میان آنها.

حدود 45 نفر از افرادی که با آنها مصاحبه شدند، حوادث مربوط به مدیریت را از سال 2003 تا امروز گزارش کردند، که بسیاری از آنها، استیو ون دن کرخوف، مدیر اجرایی، را به همراه دو تن از مدیرانش به عنوان محرک و تبلیغ کننده اصلی فرهنگ توهین آمیز معرفی می کنند.

مردم او را به عنوان یک قلدر پرخاشگر توصیف کردند که به تعطیلات و روزهای استراحت احترام نمی گذاشت و اغلب کارمندان را در مقابل یکدیگر قرار می داد.

گردش مالی بالا در استودیو Plopsa، مستقر در De Panne در سواحل بلژیک در غرب فلاندر، نزدیک به مرز فرانسه، به شکایت کارمندان در مورد فرهنگ کاری سمی اعتبار می بخشد.

حدود 75 کارگر دائمی در استودیو پلوسا وجود دارد، اما کارمندان سابق می گویند که حفظ کار نه تنها به دلیل سبک مدیریتی و شخصیت ون دن کرخوف، بلکه به خاطر همکاران نزدیک او نیز سخت است.

ون دن کرخوف این اتهامات را رد می کند و می گوید که کارکنان ساعات کاری خود را سازماندهی می کنند و مزایای اضافی برای نیازهای خاص ارائه می شود.

وی گفت: برای افراد غیرموظف، «قرارداد کار دسته جمعی 50 ساعت در هفته و 11 ساعت در روز کاملاً رعایت می شود».

او همچنین هرگونه اتهام تحقیر کارگران را رد می‌کند و می‌افزاید که او فقط «نظارت دقیق دارد. [certain departments] و در صورت لزوم تعدیل می کند» زمانی که صحبت از افرادی می شود که او به عملکرد آنها توجه دارد.

ون دن کرخوف گفت: “اما به هیچ وجه ادارات و/یا افراد در مقابل یکدیگر قرار نمی گیرند یا شایعات توسط من منتشر نمی شود.”

او همچنین گفت که یک بار هم شکایتی نشنیده است و همه بررسی‌های سلامت مثبت بوده است.

استودیو 100 گفت: “تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، ما به مدیریت Plopsa اطمینان داریم.”

کارمندان فعلی Plopsa نامه ای سرگشاده را در قالب یک آگهی تمام صفحه در روز دوشنبه در Het Nieuwsblad منتشر کردند و حمایت خود را از شرکت و مدیر اجرایی آن اعلام کردند.

امضاکنندگان نوشتند: «با ناراحتی تمام این داستان‌ها را درباره کارفرمای خود در آخر هفته گذشته خواندیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *