دکرو از ممنوعیت تبلیغات قمار دفاع می کند، ددکر او را به تسلیم شدن در برابر باج خواهی ملی لاتاری متهم می کند.

او این استدلال را رد کرد که چنین محرومیتی به معنای پایان فوتبال است. وی در جلسه عمومی گفت: اگر برخی از ورزش های ما به این نوع بودجه وابسته است، فکر می کنم مشکل دیگری وجود دارد. روز دوشنبه، وزیر دادگستری، وینسنت ون کویکن‌بورن (Open Vld)، فرمان سلطنتی نوشت که ممنوعیت تبلیغات قمار را معرفی می‌کند. شریک ائتلاف MR به شدت با این ممنوعیت مخالفت کرد.

از آنجایی که این یک فرمان سلطنتی است، هیچ توافق قانونی در شورای وزیران لازم نیست. با این حال، نخست وزیر، در صورت وجود سؤال، ضروری است که همه شنیده شوند. علاوه بر این، متن در حال حاضر در شورای دولت و همچنین در کمیسیون اروپا است که باید ظرف سه ماه پاسخ دهد.

باج گیری لاتاری ملی؟

در چارچوب سوال از دولت ژان ماری ددکر، نماینده مجلس فلاندری، وزیر دادگستری را به تسلیم شدن در برابر باج خواهی متهم می کند: “لاتاری ملی به دولت فدرال وعده 30 میلیون یورو اضافه به شرط کاهش تبلیغات شرط بندی آنلاین توسط رقبای خصوصی خود داده است. اینها روش های کمونیست هایی است که فقط از شرکت های دولتی دفاع می کنند! در MR از شما متشکرم، قبل از هر چیز، هرگز هرگز به این ممنوعیت رای دهید.”

اتهامی که نخست وزیر در جلسه به آن پاسخی نداد.

الکساندر دی کرو، که شهادت پدر یکی از پدران سابق را خواند، گفت: “اما ما نباید از چیز اساسی غافل شویم: چگونه از مردم محافظت کنیم و از قرار گرفتن آنها در موقعیتی جلوگیری کنیم که دیگر نمی توانند از آن خارج شوند؟” بازیکن پوکر قمار زندگی مردم را نابود می کند و خانواده ها را به مرز نابودی می کشاند». برای رئیس دولت دیگر زمان اقدامات حاشیه ای نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *