وزرای انرژی اتحادیه اروپا بر سر مالیات بر سود مازاد تولیدکنندگان انرژی توافق کردند

سود مازاد تولیدکنندگان انرژی از فروش برق از نیروگاه های غیر گازی خود به مدت 6 ماه از اول دسامبر مشمول مالیات اضافی خواهد بود. از آنجایی که قیمت برق با قیمت گاز مرتبط است، قیمت برق، از جمله برق تولید شده توسط نیروگاه های هسته ای و انرژی های تجدیدپذیر، در حال حاضر بسیار بالا است. این بدان معناست که شرکت هایی که برق را از مزارع بادی یا راکتورهای هسته ای تولید می کنند، در حال حاضر سودهای بسیار زیادی به دست می آورند. این سودهای مازاد اکنون مشمول مالیات می‌شوند و پول جمع‌آوری‌شده از آن برای کمک به کاهش قبوض مصرف‌کنندگان داخلی استفاده می‌شود.

وزیر انرژی فدرال، تین ون در استراتن (سبز فلاندی) در سخنانی در پارلمان فدرال روز پنجشنبه گفت که قوانین جدید اروپا چارچوب قانونی را برای کاهش سود اضافی تولیدکنندگان انرژی برای او فراهم می کند و او قطعاً قصد دارد این کار را انجام دهد. در بلژیک در حال حاضر مالیات بر انرژی هسته ای وجود دارد. خانم ون در استراتن می گوید که این امر در سال 2022 حدود 700 میلیون یورو به ارمغان خواهد آورد. وزیر انرژی فدرال می گوید، با این حال، بحران انرژی و افزایش عظیم قیمت برق که با خود به همراه داشته است به این معنی است که علاوه بر این، “سود اضافی نیز وجود دارد”.

وزرای انرژی اروپا نیز در مورد اقدامات الزام آور برای کاهش مصرف انرژی توافق کردند. آنها با کاهش 5 درصدی در زمان اوج مصرف برق بین 1 دسامبر 2022 تا 31 مارس 2023 موافقت کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *