چیزهایی که باید به خاطر بسپارید یا خطر شروع تعطیلات را خراب کنید

در فرودگاه های بلژیک، این صحنه چندین بار در هفته اتفاق می افتد، به خصوص در فصل های بالا. یک یا چند خانواده نمی توانند سوار شوند زیرا تمام مدارک لازم برای ورود به کشوری را ندارند که به آنجا می روند. و اگر مدارک ارائه شده در زمینه بحران سلامت کاهش یابد، ما نباید همه چیز مربوط به ویزا یا پاسپورت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را فراموش کنیم که می توانیم دوباره به آنها مراجعه کنیم. “به طور کلی، این مسئولیت هر مسافر است که اطمینان حاصل کند که مدارک سفر لازم را در اختیار دارد و از تشریفات سفر در بلژیک و خارج از کشور مطلع است. برای این کار می تواند به سایت وزارت امور خارجه بلژیک مراجعه کرده و در صورت نیاز با سفارت یا کنسولگری مقصد خود تماس بگیرد.فلورانس برویر، سخنگوی TUI به یاد می آورد.

از جمله چیزهایی که به راحتی فراموش می شوند، به تاریخ اعتبار شناسنامه یا پاسپورت فکر می کنیم. برخی از کشورها قبل از انقضای سند، تعداد سال مشخصی را درخواست می کنند (به طور کلی، پاسپورت باید شش ماه پس از بازگشت هنوز معتبر باشد). و اگر شناسنامه در بلژیک تا سن 12 سالگی اجباری نباشد، همه جا اینطور نیست. “شما باید حداقل 15 روز قبل از اداره شهرداری خود کارت شناسایی کودکان را درخواست کنید، او می گوید. برای کشورهایی که شناسنامه کودک به رسمیت شناخته نمی شود، فرزند شما باید پاسپورت داشته باشد. در واقع، کودکان باید مدرک معتبر هویتی همراه با عکس (و نه یک مدرک ساده تولد) را نیز داشته باشند. این عامل اصلی تعطیلی تعطیلات در فرودگاه است. به عنوان یک قاعده کلی، کارت شناسایی (از جمله مدارک هویتی برای کودکان) باید تا تاریخ بازگشت معتبر باشد – در صورتی که قابل تایید باشد. اگر اصل شناسنامه خود را گم کرده اید، فرم گواهینامه مفقود شدن شناسنامه معتبر نیست. شناسنامه ای که آسیب دیده باشد یا تراشه الکترونیکی آن مفقود باشد نیز معتبر نیست. بنابراین باید قبل از سفر آن را تعویض کنید.

همه اینها بدون فراموش کردن اشیای ممنوعه در چمدان یا چمدان دستی که لزوماً مانع بلند شدن شما نمی شود، اما می تواند باعث گم شدن اشیا یا محصولاتی شود که مصادره یا معدوم می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *