کتابخانه Schaerbeek می خواهد رکورد خواندن به زبان های مختلف را بشکند

یک کتابخانه در محله Schaerbeek بروکسل به دنبال شکستن یک رکورد در مورد چندزبانگی است.

بروز گزارش می‌دهد که کتابخانه سوفیا در Schaerbeek می‌خواهد در 26 فوریه میزبان یک کتابخوانی با صدای بلند به هرچه بیشتر زبان‌ها باشد.

رکورد کنونی متعلق به کتابخانه ای در قطر است که در آن 55 زبان مختلف به صورت بلندخوان ارائه شده است.

کتابخانه در Schaerbeek نمی خواهد فقط آن را بشکند. آنها قصد دارند آن را با 70 زبان که در تلاش برای ثبت رکورد خود به نمایش گذاشته اند، از بین ببرند.

این کتابخانه تخمین می زند که حداقل 100 زبان مختلف در خانه های Schaerbeek صحبت می شود.

برای این منظور، از ساکنان می خواهد تا با زبانی که در خانه صحبت می کنند ثبت نام کنند. سپس هر شرکت کننده در حضور یکی از نمایندگان سازمان رکوردهای جهانی گینس یک جمله را به زبان خود با صدای بلند می خواند.

کتابی که کتابخانه برای خواندن با صدای بلند انتخاب کرد، کتاب کودکان «Meneer René» درباره نقاش سورئالیست رنه ماگریت است که توسط نویسنده و تصویرگر بروکسلی، لئو تیمرز، نوشته شده است.

این کتاب توسط کارکنان مرکز چندزبانگی مولن‌بیک به تمام زبان‌های ثبت‌شده توسط داوطلبان ترجمه خواهد شد. سپس این ترجمه ها توسط کارشناسان زبان از رکوردهای جهانی گینس بررسی می شود.

نه تنها متن باید درست ترجمه شود، بلکه تلفظ خوانندگان نیز باید درست باشد. برای بررسی این موضوع، زبان شناسان VUB و ACTO، مرکز آکادمیک آموزش زبان در VUB، نیز برای مطالعه حضور خواهند داشت.

یکی از زبان های احتمالی که توسط رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده است، لیمبورگی است، اما گویش بروکسلی این گونه نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *