راه‌آهن بلژیک بلیت انعطاف‌پذیر برای دورکارها راه‌اندازی می‌کند

به دنبال اختلال در عادات رفت‌وآمد ناشی از بیماری همه‌گیر، SNCB نرخ‌های قطار جدیدی را معرفی می‌کند که منعکس‌کننده واقعیت جاری کار از خانه برای بسیاری از کارگران است.

به گزارش RTBF، معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل بلژیک، ژرژ گیلکینت (Ecolo) اعلام کرد افرادی که نیازی به سفر روزانه به محل کار ندارند به زودی می توانند از بلیط های قطار انعطاف پذیر جدید بهره مند شوند.

وی گفت: این فرمول که در سال 2022 با هفت شرکت آزمایش شد، آماده است و در سه ماهه اول سال در دسترس خواهد بود. “این با روش های جدید کار سازگار است، همیشه با هدف جذب افراد بیشتر به قطارهای ما.”

چهار گزینه بلیط برای انتخاب وجود دارد. مسافران می توانند 80 یا 120 روز سفر در 12 ماه یا فرمول هایی را انتخاب کنند که شش یا 10 روز سفر در ماه را مجاز می کند.

به گفته وزیر، با توجه به اینکه بیش از 60 درصد از افرادی که بلیط فصلی دارند دو تا سه روز در هفته از خانه کار می کنند، این تعرفه برای افرادی که با قطار سفر می کنند مناسب است.

«این پیشنهاد اولیه است [of different tariffs] می تواند مطابق با رفتار مسافران تغییر کند. Gilkinet در نامه‌ای به سوفی دوتوردوآر، مدیر اجرایی SNCB که به پروژه چراغ سبز نشان می‌دهد، گفت: ایجاد این بلیط انعطاف‌پذیر با تقاضای فزاینده برای این نوع محصول پاسخ می‌دهد.

بلیط های داخل هواپیما گران تر است

شرکت راه آهن کشور همچنین اعلام کرد که خرید بلیت قطار به جای 7 یورو به قیمت استاندارد، 9 یورو خواهد داشت: ما می خواهیم به مسافران یادآوری کنیم که هدف این است که قبل از سوار شدن به قطار، بلیت خود را خریداری کنند. یک سخنگوی SNCB گفت که همیشه حداقل یک دستگاه بلیط در هر ایستگاه وجود دارد.

SNCB می گوید که کمتر از 2 درصد از مسافران بلیط های خود را در هواپیما خریداری می کنند. نیمی از آنها آنها را از دستگاه های فروش بلیط می خرند، 30٪ از اینترنت یا برنامه SNCB استفاده می کنند و بقیه به باجه فروش بلیط می روند.

تعرفه 9 یورویی از زمان معرفی آن در فوریه 2015 بدون تغییر باقی مانده بود. افزایش قیمت مطابق با میانگین افزایش تعرفه سالانه 8.73 درصدی SNCB از اول فوریه است.

مکمل قطار فرودگاه نیز افزایش می یابد

«فرودگاه تکمیلی بروکسل» (همچنین به عنوان «دیابولو» شناخته می‌شود) که به هر سفر به و از فرودگاه بروکسل اضافه می‌شود نیز در ماه آینده کمی افزایش می‌یابد، از 6.20 یورو به 6.40 یورو در هر مسیر.

این دومین افزایش از زمانی است که این مکمل در سال 2009 برای بازپرداخت دیابولو شمالی، شریک خصوصی پروژه دیابولو، برای ارتباط راه آهن زیرزمینی بین ایستگاه فرودگاه بروکسل و خط Schaerbeek-Mechelen آغاز شد.

عکس: © Belga/Benoît Doppagne

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *