کمون های بروکسل در مورد صرفه جویی در انرژی برای نمایشگرهای نور زمستانی به توافق رسیدند

19 شهرداری بروکسل به توافق مشترکی در مورد اقدامات مختلف برای صرفه جویی در انرژی در زمستان امسال دست یافته اند، به این امید که نمایشگرهای سنتی نور زمستانی خود را تا حد امکان حفظ کنند.

قیمت انرژی در اروپا به شدت افزایش یافته است، اما بسیاری از شهرها برای گردشگری در فصل تعطیلات زمستانی روی نمایشگرهای نورپردازی جشن خود حساب می کنند و تمایلی به کاهش نداشتند.

علاوه بر ضررهای اقتصادی احتمالی برای بخش‌های گردشگری و مهمان‌نوازی، بسیاری از شهرها و شهرداران احساس کردند که لغو نمایش‌های روشنایی پس از دو سال تعطیلات تغییر یافته به دلیل بیماری همه‌گیر برای روحیه مردم بد است.

تامین کننده انرژی بروکسل Sibelga با شهرداری ها در مورد روشنایی عمومی در طول دوره زمستان به توافق رسیده است.

سه اقدام انجام خواهد شد که همه آنها مربوط به نمایش نور جشن نیست.

یکی از آنها خاموش کردن چراغ های خیابان نیم ساعت قبل از طلوع خورشید از 1 اکتبر تا 31 مارس است. Sibelga گفت که با این کار 1000 مگاوات ساعت یا 235000 یورو صرفه جویی می شود.

در همین مدت، چراغ‌های خیابانی که با لامپ‌های LED کار می‌کنند بعد از ساعت 22:00 تا 20 درصد کاهش می‌یابد که Sibelga تخمین می‌زند که 480 مگاوات ساعت یا 112000 یورو صرفه‌جویی می‌کند.

در حالی که انتظار نمی رود این امر خطرات ایمنی قابل توجهی ایجاد کند، شهرداری ها می توانند به صورت جداگانه تصمیم بگیرند که در تقاطع های خطرناک استثنا قائل شوند.

در مورد نمایشگرهای چراغ تعطیلات، این چراغ ها برای مدت زمان کمتری روشن می شوند.

در حالی که در گذشته از 1 دسامبر تا 15 ژانویه نمایش داده می شدند و از 16.30 تا 0.30 روشن می شدند، اکنون از 8 دسامبر تا 8 ژانویه فعال می شوند و در نیمه شب خاموش می شوند.

در 24 دسامبر و 31 دسامبر، چراغ های کریسمس تمام شب روشن خواهند بود.

استثناهایی برای رویدادهای تعطیلات خاص مانند جشن عجایب زمستانی در مرکز بروکسل وجود دارد.

هنوز توافقاتی در مورد روشنایی ساختمان‌های رسمی شهرداری، مانند تالارهای شهر، یا پارک‌های عمومی که پس از تاریکی هوا بسته می‌مانند، اما عموماً برای ایمنی روشن می‌شوند، انجام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *