آبجوساز بلژیکی در ویتنام مردم محلی را متقاعد می کند که آبجو ارزان قیمت را با آبجوی مرغوب جایگزین کنند.

وقتی اکثر آبجوهای محلی در ویتنام به اندازه آب ارزان هستند، سخت است که مردم را متقاعد کنیم که از یک دم نوش مخصوص صنایع دستی ساخته شده با مواد تازه استفاده کنند.

این چالش برای بلگو بود، یک کارخانه آبجوسازی بلژیکی در ویتنام، که با یک کمپین تبلیغاتی جدید به راه افتاد. این برنامه تبلیغ ارز آبجو – یک دستگاه فروش ویژه – را راه اندازی کرد که به دوستداران آبجو اجازه می دهد هر آبجوی بازار انبوه را با بلگوی سرد مبادله کنند.

این برند مطمئن بود که مصرف‌کنندگان تفاوت را می‌چشند و برخی متقاعد می‌شوند که از آبجوهای محلی 1 دلاری به محصولات صنایع دستی گران‌تر با قیمت حدود 2.5 دلار ارتقاء دهند.

دوستداران آبجو از سرتاسر شهر، هر آبجوی بازار انبوهی را که می توانستند از فروشگاه ها و کافه های محلی پیدا کردند و به سراغ دستگاه رفتند تا در نهایت یک بلگوی باکیفیت را بدون پرداخت هزینه واقعی امتحان کنند.

تبلیغات مخرب

بلگو در داخل خانه با مواد تازه دم می شود که برخی مستقیماً از بلژیک ارسال می شوند. هر آبجو به سنت و تاریخ غنی صنعت آبجوسازی کشور احترام می گذارد. حتی یک استاد دم آور بلژیکی در کشتی دارد تا مطمئن شود هر آبجو با استانداردهای بلژیکی مطابقت دارد.

گوتیه لاگاسه، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران، گفت: «بلگو در حال ایجاد یک پیچ و تاب است. ما می‌دانستیم که در بازاری که آبجوهای بازار انبوه در دسترس هستند، باید به شخصیت خود احترام بگذاریم و برای اینکه مردم آبجوی ما را امتحان کنند، مخل رفتار کنیم.»

ماشین فروش آبجو-ارز در برجسته ترین خیابان عابر پیاده شهر هوشی مین راه اندازی شد. بلگو دارای سه میخانه آبجو در سراسر شهر است که در آن آبجو و غذاهای اصیل بلژیکی خود را برای مردم محلی و مهاجران سرو می کند.

این برند با راه‌اندازی تبلیغی مشابه در میخانه‌های خود، این شیرین کاری تبلیغاتی را دنبال کرد، و نوشیدنی‌های انبوه آبجو را مستقیماً به معبد آبجو بلژیکی هدایت کرد. مشتریان با هر آبجو معمولی وارد شدند و با یک بلگوی سرد بیرون رفتند، آنها امیدوار بودند که پس از نمونه برداری، بخشی از سیب زمینی سرخ کرده ترافل بلژیکی.

Belgo Upgrade Machine Quan 4 Oc Va Bia

مدیر بازاریابی بلگو، Magdalena Bialasiewicz گفت: “ما یک برند کوچک هستیم، اما جاه طلبی های ما بزرگ است.” ما معتقدیم که این پلتفرم آبجو-ارز مفهومی عالی برای نشان دادن این است که ما برای برجسته شدن و نشان دادن کیفیت بلگو به مردم نیازی به بودجه زیادی نداریم.

بلژیکی های سربلند پشت برند بلگو

Gauthier Lagasse قبل از نقل مکان به ویتنام حدود 10 سال پیش در بخش فروش و بازاریابی یک شرکت بزرگ مواد غذایی در بلژیک کار می کرد. یکی از بنیانگذاران، فرانسوا شوئنیکه قبلاً در کشور کار می کرد و به آنجا نقل مکان کرد تا کارگاهی برای دلووکس، برند جهانی کالاهای چرمی بلژیک راه اندازی کند.

برای شرکت جدید خود، این زوج یک کارخانه آبجوسازی (Hof Ten Dormaal) در بلژیک خریداری کردند که برچیده شد، به ویتنام منتقل شد و سپس به طور یکسان بازسازی شد.

آنها در حال حاضر طیف وسیعی از 11 دم نوش را تولید می کنند که محبوب ترین آنها بلوند، کهربا، گیلاس و Session IPA است.

لاگاسه و شوئنیکه علاوه بر چالش‌های اداری معمول در راه‌اندازی کسب‌وکار در یک کشور خارجی، یک مانع اولیه برای غلبه بر آن داشتند. «از آنجایی که زمانی که ما شروع به کار کردیم، صنعت آبجو وجود نداشت، افراد آموزش دیده هم وجود نداشت. ما باید همه چیز را از A تا Z به تیم خود آموزش می دادیم.

مسئله دیگر رطوبت موجود در کشور بود که بر نحوه ذخیره مواد و نگهداری تجهیزات تأثیر می گذاشت.

در مورد آینده، این دو جاه طلب اهداف روشنی دارند: “ما می خواهیم به اشتراک گذاری اشتیاق خود برای بلژیک از طریق توزیع بیشتر آبجوهای خود در بازار محلی ادامه دهیم و در عین حال همچنان به باز کردن مکان های بیشتری با ارائه یک تجربه منحصر به فرد و معتبر بلژیکی ادامه دهیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *