آفریقای جنوبی در شوک پس از مرگ 21 جوان در یک کافه غیررسمی، “تا به حال اتفاق نیفتاده است که کشور ما کودکانی را به این شکل از دست بدهد”

روز دوشنبه مجلس در بیانیه ای مطبوعاتی، کمیته مسئول آموزش و پرورش در محکومیت دسترسی به مشروبات الکلی اعطا شده به خردسالان، اظهار تاسف کرد: «تا به حال اتفاق نیفتاده است که کشور ما این گونه کودکان را از دست بدهد». در آفریقای جنوبی، مصرف الکل برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.

سحرگاه روز یکشنبه، جسد 17 جوان، که برخی از آنها 13 سال سن داشتند، در یک نوشیدنی محبوب در حومه فقیرنشین شرق لندن (جنوب) پیدا شد. چهار نفر دیگر بعداً در بیمارستان جان باختند. در مجموع سیزده پسر و هشت دختر جان باختند.

به گفته مقامات، نتایج کالبد شکافی عصر یکشنبه به پایان رسید و آزمایشات سم شناسی همچنان در انتظار است. هیچ اثری از جراحت بر روی اجساد یافت نشد، مقامات قبلاً فرضیه تراژدی ناشی از حرکت جمعیت در اتاق شلوغ را رد کردند.

دی‌جی در غروب روز شنبه، لوهلملا اولانا به خبرگزاری فرانسه توضیح داد که انبوهی از خوش‌گذرانی که در را برای ورود اجباری فشار می‌دادند، به سرعت غرق شدند. او توضیح می دهد: “من موسیقی را متوقف کردم، فکر می کردم که باعث می شود مردم ترک کنند.” بیهوده.

مصرف بیش از حد الکل؟ مسمومیت؟ چندین راه هنوز در حال بحث است.

Unathi Binqose، یک مقام امنیتی دولتی، گفت: “ما گمان می کنیم چیزی در نوشیدنی ها یا غذا، یا چیزی که استنشاق شده است” دلیل مرگ و میر باشد.

Sinovuyo Monyane، 19 ساله، بازمانده ای که توسط خبرگزاری فرانسه از طریق تلفن با او تماس گرفته است، “بوی قوی” شبیه “اسپری فلفل” را تداعی می کند. او از افرادی می گوید که شروع به فریاد زدن کردند: “ما داریم می میریم”، “ما در حال خفگی هستیم” یا “کسانی هستند که نمی توانند نفس بکشند”.

زن جوان که در طول شب برای تبلیغ یک مارک الکل کار می کرد، گفت که خود در اتاق “بی نفس” از هوش رفته است. وقتی از خواب بیدار شد، “جسم های کشیده” را دیده بود، بی حرکت.

اندوه

یکی از کارمندان بار به خبرگزاری فرانسه گفت که او برای احیای افراد بیهوش به آنها آب پاشید، زیرا فکر می کرد آنها فقط مست هستند. سیفیسو به Promise Matinise گفت: “من دیدم دو نفر سقوط کردند، آنها مردند.”

در مجموع 31 جوان روز یکشنبه به بیمارستان منتقل شدند. استفراغ، سردرد، برخی از درد پشت و قفسه سینه شکایت داشتند. دو نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

تمبینکوسی کینانا، سخنگوی پلیس محلی گفت: «بازرسان برای یافتن سرنخ‌ها به جستجو ادامه می‌دهند. تیم ویژه پلیس به محل حادثه اعزام شد. در این مرحله هیچ بازداشتی صورت نگرفته است، نوار محاصره شده است.

به گفته مقامات، بیشتر قربانیان دانش آموزانی هستند که نتایج امتحانات پایان ترم خود را جشن می گیرند.

بعد از ظهر، حدود 100 نفر از بستگان داغدار در یک نماز در کلیسا در شهرک پارک منظره شرکت کردند. روز قبل، والدین شوکه شده بیرون بار جمع شدند تا شاهد انتقال اجساد به سردخانه باشند.

بهکی سل، وزیر پلیس، روز یکشنبه پس از دیدن اجساد، در حالی که اشک می ریخت، تصاویر “وحشتناک” را توصیف کرد. رئیس جمهور سیریل رامافوسا از اینکه نوجوانان “در مکانی پذیرفته شده اند که در ظاهر برای افراد زیر 18 سال باید ممنوع باشد” متاسف است.

کافه‌های غیررسمی، شاخه‌های «شبین»، مؤسسات غیرقانونی نوشیدنی در دوران آپارتاید، در شهرک‌ها مجاز یا قابل تحمل هستند. اما قانون همیشه در آنجا اعمال نمی شود.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، چادی موسی فاکی مهامات، در توییتی غمگین خود را اعلام کرد و دعای خود را “در این زمان غم و اندوه و درد ناگفته” خواند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *