آمریکا دستور توقیف دو هواپیما را از آبراموویچ الیگارش روسی صادر کرد

این وزارتخانه در اسناد قانونی توضیح داد که این هواپیما، یک بوئینگ 787-8 دریم لاینر و یک جت Gulfstream G650ER، پس از وضع مقررات صادرات ایالات متحده در 2 مارس، در خاک روسیه پرواز کرد.

به گفته این وزارتخانه، این دو هواپیما به ارزش بیش از 400 میلیون دلار، اصالتا آمریکایی هستند و مالک آنها، میلیاردر رومن آبراموویچ، آنها را در ماه مارس بدون درخواست مجوز ویژه برای صادرات مجدد به روسیه پرواز داد.

اندرو آدامز، مدیر این تیم توضیح داد: “کنترل های وزارت بازرگانی بر صادرات و صادرات مجدد قوی است و باید مورد احترام قرار گیرد. این یکی از اجزای مهم استراتژی ایالات متحده است که روسیه را از ابزاری برای دامن زدن به جنگ غیرقانونی خود محروم کند.” به نام KleptoCapture.

این تیم که شامل ده ها دادستان و بازپرس از چندین سرویس آمریکایی است، مسئول بررسی نقض تحریم های اتخاذ شده علیه مسکو از زمان حمله به اوکراین و سازماندهی مصادره اموال الیگارشی ها است.

اندرو آدامز افزود: “در کوتاه مدت، هدف (این تیم) نشان دادن کاربرد عضلانی رژیم تحریم ها و تشویق افراد نزدیک به کرملین برای فاصله گرفتن از دولت روسیه است که به تسریع جنگ ادامه می دهد.”

وزارت دادگستری نگفت که این دو هواپیما در حال حاضر در کجا قرار دارند.

مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی در لیست شخصیت های تحریم شده توسط آمریکا قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *