از زمان بحران کرونا، اختلالات خوردن در بین جوانان زیر 16 سال بیشتر شده است

An Vandeputte، هماهنگ کننده مرکز تخصصی Eetexpert توضیح می دهد: «در گذشته، اختلالات خوردن بیشتر در سنین بالاتر دیده می شد. ما در سطح بین‌المللی می‌بینیم که انواع اختلالات خوردن در حال افزایش است. با این حال، گروه جدیدی از بیماران جوان‌تر نیز وجود دارند که کم‌تغذیه می‌شوند. اگرچه این گروه هنوز نسبتاً کوچک است، اما تعداد بیماران به سرعت در حال افزایش است.»

بیشتر آنها دختران نوجوان بسیار جوان مبتلا به بی اشتهایی هستند. استر یکی از آنهاست. او در قسمت جدید «پانو» که امشب پخش می شود از مشکل خود می گوید. “این با حذف صبحانه در 11 یا 12 سالگی شروع شد که کاملاً جوان است. من بهترین گروه دوستان را نداشتم، اگرچه آنها اصلاً مقصر نیستند. من فردی بسیار حساس هستم و نسبت به آنها حساس هستم. استرس من شروع به خوردن کمتر و کمتر کردم و همه چیز اینطور شروع شد.”

An Vandeputte می گوید که بهبودی از یک اختلال خوردن به طور متوسط ​​7 سال طول می کشد. ما در مورد یک موضوع جدی صحبت می کنیم که تأثیرات بسیار متفاوتی دارد.» استر از آنجایی که خیلی ضعیف شده بود در بیمارستان بستری شد. آنها روی ریکاوری جسمی من در آنجا تمرکز کردند، اما من نیز باید از نظر روحی بهبود می یافتم و سعی می کردم صدای کوچکی که در سرم وجود دارد را متوقف کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *