آیا بحران انرژی به زودی پایان می یابد؟ “آن را با سرماخوردگی مقایسه کنید”

الکساندر دی کرو، نخست وزیر تابستان گذشته به خبرنگاران گفت که ما با “5 تا 10 زمستان سخت” روبرو هستیم. نقل قول او واکنش های زیادی را برانگیخت، اما استف پروست، استاد اقتصاد انرژی، حمل و نقل و محیط زیست در KU Leuven به VRT گفت که لازم نیست اینطور باشد. او آینده روشن تری را می بیند.

پروست می گوید: “ما نباید بیش از حد روی قیمت های فعلی (بسیار بالا) بنزین تمرکز کنیم. من می خواهم از راه دور به مسائل نگاه کنم و دیدگاه جدیدی به مردم ارائه کنم.”

من می خواهم آن را با سرماخوردگی مقایسه کنم. به طور معمول، شما 1 یا 2 روز واقعاً بیمار هستید. با این حال، اکثراً بعد از 4 تا 6 روز تمام می شود. شما می توانید روزهایی را که در مورد گاز طبیعی صحبت می کنیم با زمستان جایگزین کنید. زمستان آینده – و شاید زمستان بعد از آن – ممکن است در سرما باشیم و با قبوض بالا مواجه شویم، اما بعد از 4 تا 6 سال، به سطح قیمت بنزین که فقط 10 یا 30 درصد بالاتر از گاز قدیمی است، برمی گردیم. قیمت در مقایسه با 400 تا 500 درصد در حال حاضر.”

پروست استدلال می کند که تقاضا در نتیجه قیمت بالا کاهش می یابد و مردم انرژی را صرفه جویی می کنند، در حالی که سایر تامین کنندگان گاز جای روسیه را خواهند گرفت. او در مقایسه با بحران سلامتی می گوید: بدترین ها باید بعد از 1 یا 2 زمستان تمام شود: «وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، گفتیم که اگر همبستگی کنیم و ضربه بزنیم، می دانستیم که بعد از 1 یا 2 بهتر می شود. زمستان ها.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *