از هر 8 بلژیکی یک نفر در فقر زندگی می کند

در بلژیک 12.7 درصد از جمعیت در خانواده ای زندگی می کنند که درآمد آنها زیر خط فقر است. بیشترین درصد افرادی که در فقر زندگی می کنند در منطقه پایتخت بروکسل است. در آنجا 25.4 درصد مردم در فقر زندگی می کنند. این در مقایسه با 7٪ در فلاندر و 17.3٪ در والونیا است. سالنامه فقر توسط بنیاد علمی کاهش فقر منتشر شده است. ارقام مندرج در گزارش سال 2021 نشان می دهد که خطر فقر در سال 2021 کاهش یافته است. با این حال، این به این دلیل است که فقر بر اساس درآمد متوسط ​​تعیین می شود.

اگر درآمدها افزایش یابد، سطحی که کمتر از آن فرد یا خانواده ای در فقر تلقی می شود نیز افزایش می یابد. با این حال، در طول بحران کرونا، درآمدها کاهش یافت و تعداد زیادی از مردم از کار بیکار شدند و حداقل برای مدتی بیکار شدند. مزایای پرداخت شده توسط دولت برای تکمیل درآمد از دست رفته توسط کسانی که از کار بیکار شده بودند به این معنی بود که میانگین درآمد کم و بیش ثابت باقی می ماند. آستانه فقر برای یک فرد مجرد در حال حاضر 15513 یورو در سال است. این معادل درآمد تقریباً 1293 یورو در ماه است. در مورد خانواده ای متشکل از دو بزرگسال و یک کودک، آستانه 2715 یورو در ماه است.

گروه‌های خاصی مانند افراد مجرد، خانواده‌های تک والدی و افرادی که در مسکن اجاره‌ای هستند، بیشتر در معرض خطر فقر قرار دارند. این مورد در میان افرادی که کار نمی کنند (یا نمی توانند) کار کنند، کارگران کم مهارت و افراد مقیم بلژیک که خارج از اتحادیه اروپا متولد شده اند نیز صادق است.

آستانه فقر در بلژیک بر اساس معیارهای توافق شده در سطح اتحادیه اروپا تعریف می شود. کسانی که درآمدشان فقط چند یورو بیشتر است در فقر به حساب نمی آیند. این بدان معناست که در واقع 22.4 درصد از کل مردم بلژیک در واقع در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که یا در فقر هستند یا برای گذران زندگی در تلاش هستند.

آستانه فقر با درآمد قابل تصرف (دستمزد خالص، مزایا و …) تعیین می شود. بدهی هایی مانند وام یا دارایی هایی مانند حساب پس انداز، اوراق قرضه یا سهام در نظر گرفته نمی شود. هماهنگ کننده گروهی که کتاب سال را گردآوری می کند، جیل کوئنن می گوید که ممکن است در نظر گرفتن بدهی ها و دارایی ها جالب باشد.

“این به شما بینشی نسبت به گروهی می دهد که در آمار فقر ظاهر نمی شوند، اما در عین حال پس انداز کمی دارند. اگر پس انداز ندارید، شانس خوبی وجود دارد که پس انداز کنید. اگر بحرانی مثل الان وجود داشته باشد ذخایر مالی شما به سرعت تمام می شود و دیگر چیزی برای عقب نشینی نخواهید داشت.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *