استیب کمپین شوکه کننده ای را علیه توهین کلامی به کارکنان راه اندازی می کند

اپراتور حمل و نقل عمومی بروکسل، Stib، کمپین جدیدی را علیه آزارهای کلامی و فیزیکی که اغلب کارمندانش با آن مواجه می شوند، راه اندازی کرده است.

شرکت ترانزیت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «کارمندان استیب هر روز قربانی تجاوزات کلامی مانند توهین، توهین، تهدید و غیره می‌شوند.» و افزود که این حملات در حال افزایش است.

سال گذشته استیب 657 مورد تجاوز لفظی مسافران به کارکنان و 113 مورد حمله فیزیکی را برشمرده است.

Stib نشان داد که ارقام واقعی به احتمال زیاد بسیار بیشتر است، زیرا کارکنان همیشه هر تجاوزی را که با آن مواجه می‌شوند گزارش نمی‌کنند، به‌ویژه موارد کلامی.

«هیچ شکلی از تجاوز جای خود را در شبکه Stib ندارد. بریو د میوس، مدیر اجرایی اپراتور حمل و نقل، گفت: اینها غیرقابل قبول هستند، نقطه پایان.

کارکنان ما هر روز خود را وقف مسافران می کنند. آنها هم مثل بقیه سزاوار احترام هستند. پرخاشگری در شهر ما در حال افزایش است، همه بخش ها تحت تأثیر قرار می گیرند. ما باید فوراً به خود بیاییم.»

کمپین جدید آگاهی که Respect نام دارد، امیدوار است با استفاده از عامل شوک توجه را به خود جلب کند.

آهنگی که با خواننده رپ یوسف سوات ساخته شده است، نمونه هایی از برخی از ناسزاها و توهین های کلامی را که کارمندان Stib واقعا تجربه کرده اند، نشان می دهد: “کلماتی که هیچ کس نمی خواهد بشنود، که هیچ کس لیاقت شنیدن آنها را ندارد.”

موزیک ویدیو کامل و بدون سانسور فقط در یوتیوب قابل مشاهده است. در جاهای دیگر، تصاویر و قطعات آهنگ به دلیل فحاشی سانسور شدند.

یکی از پیام‌های سانسور شده‌ای است که روی پوسترهای شبکه Stib یافت می‌شود.

سیندی آرنتس، سخنگوی Stib توضیح داد: “مهم است که مردم را شوکه کنیم تا تاثیر بگذارند.”

صرفاً گفتن «مودب، مؤدب باش» خوب است، مهم است، اما آنقدرها هم مؤثر نیست. توهین واقعی که کارمندان هر روز می شنوند تکان دهنده است، زیرا هیچ کس نمی خواهد آن را بشنود.

پدر یوسف سوات، خواننده رپ، راننده اتوبوس اپراتور حمل و نقل عمومی والون TEC در تورنای بود.

او گفت: “من فوراً موافقت کردم که در این پروژه شرکت کنم زیرا موضوع پشت آن مستقیماً مرا لمس می کند و به قلب من نزدیک است.”

من هفت سال است که در بروکسل زندگی می کنم و از Stib زیاد استفاده می کنم، بنابراین به طور منظم با رانندگان در تماس هستم و کار آنها را بسیار تحسین می کنم. اتفاقاً از کودکی اینطور بوده است.

“رانندگی وسیله نقلیه ای به اندازه یک اتوبوس بسیار چشمگیر است. این شغلی است که به فداکاری زیادی نیاز دارد، با الگوهای کاری که همیشه آسان نیست. ایمنی و راحتی مسافران به راننده بستگی دارد. آنها معمولا در سایه هستند و اغلب به اندازه کافی قدردانی نمی شوند.”

در این کمپین چندین کارمند Stib نیز حضور دارند که برخی از آنها حتی در موزیک ویدیو حضور دارند.

Stella Gbossa راننده مترو گفت: “در فرمان این وسایل نقلیه چشمگیر مردم هستند – ما نیز در معرض استرس شبکه هستیم.”

«وقتی حوادثی پیش می‌آید، آن‌ها را همراه با مسافران تجربه می‌کنیم. ما همچنین موظفیم راه حل هایی برای بازگرداندن سرویس پیدا کنیم.

“من تصمیم گرفتم در این کمپین شرکت کنم تا کارمان را انسانی کنم و به مسافران توضیح دهم که ما دقیقاً مانند آنها هستیم و همیشه بهتر است به یکدیگر احترام بگذاریم، حتی در چنین مواقعی. در این مواقع، حرکات کوچک مانند سلام کردن. یک لبخند یا تشکر خیلی خوب است.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *