طرح ترافیک Good Move: تعداد بازدیدکنندگان مرکز شهر هیچ تأثیر منفی را نشان نمی دهد

مرکز بروکسل که تنها در ماه اکتبر از بیش از 1.25 میلیون بازدیدکننده استقبال کرده است، به نظر می رسد کمی تحت تأثیر طرح حرکتی جدید Good Move قرار گرفته است، که منتقدان ادعا می کنند با دشوارتر کردن تردد در شهر با خودروهای شخصی، گردشگری را کاهش می دهد.

بروز گزارش می‌دهد که اندازه‌گیری‌های اولیه هیچ تاثیر منفی نشان نمی‌دهند، و داده‌ها نشان می‌دهند که اکنون که عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حمل‌ونقل عمومی اولویت بیشتری دارند، تعداد بازدیدکنندگان از شهر در واقع افزایش یافته است.

حدود 1.25 میلیون نفر از منطقه خرید در مرکز شهر بروکسل، از جمله منطقه بین میدان بزرگ، میدان بورس، میدان بروکر و میدان مونایی بازدید کردند.

این نشان دهنده افزایش 13.6 درصدی نسبت به سپتامبر، 4.8 درصدی نسبت به ماه مه، 6.4 درصدی نسبت به ژوئن و 5.6 درصدی نسبت به جولای است.

داده ها همچنین نشان می دهد که بسیاری از این افرادی که به مرکز شهر هجوم آورده اند از خارج از بروکسل و حتی خارج از کشور بوده اند. در ماه اکتبر، 27 درصد بلژیکی های خارج از بروکسل، 35 درصد ساکن بروکسل و 38 درصد گردشگران خارج از کشور بودند.

بلژیکی ها عمدتاً از برابانت فلاندری می آیند، بلکه از برابانت والون و آنتورپ نیز می آیند.

این ارقام توسط شهر بروکسل جمع‌آوری شده‌اند که با ارائه‌دهنده مخابراتی پروکسیموس، از جمله، برای شمارش تعداد گوشی‌های هوشمندی که بیش از سه ساعت در مرکز شهر می‌مانند، کار کرده است.

این داده ها توسط یک سیستم شمارش دوم شامل حسگرهای وای فای در Rue Neuve تقویت شد که تعداد افرادی را که در هر ساعت از خیابان بازدید می کنند را تشخیص می دهد.

این شمارش نشان داد که 991000 بازدیدکننده در ماه اکتبر در ساعات باز اکثر مغازه ها به Rue Neuve آمدند، اما ساکنان و کارگران لزوماً در داده ها مستثنی نیستند.

مقایسه این روش از سال قبل نشان می دهد که در مهرماه امسال 4 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته بازدیدکننده ثبت شده است.

Fabian Maingain (DéFI)، رئیس بخش امور اقتصادی، گفت که ادعای Good Move بر گردشگری یا توانایی مردم برای دسترسی به مرکز بروکسل تأثیر منفی می‌گذارد، غیرمنطقی است و مغازه‌های با مشکل در این منطقه تأثیر طرح تحرک شهر را احساس نمی‌کنند، اما تورم و بحران انرژی

Maingain افزود: «اینها تأثیر مضاعفی، هم بر گردش مالی خرده فروشان و هم بر قدرت خرید مشتریان دارند».

اما Maingain از تأیید کامل طرح تحرک خودداری کرد: «نمی‌توانیم بگوییم که Good Move مقصر همه چیز است، اما نمی‌توانیم بگوییم که همه چیز با Good Move خوب پیش می‌رود. من به کار ادامه خواهم داد تا برنامه را در صورت لزوم تنظیم کنم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *