اسکات در بروکسل پاک شد: یک جسد پیدا شد، موارد متعدد سل

پس از پاکسازی یک چمباتمه در خیابان دس کاخ در محله Schaerbeek بروکسل، مقامات یک جسد و موارد متعدد سل و گال را در میان ساکنان کشف کردند.

دفتر دادستانی بروکسل در حال حاضر قادر به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد فرد متوفی نیست، اما تایید کرد که یک جسد پیدا شده است.

نیکول دی مور، وزیر امور پناهندگی و مهاجرت (CD&V) در توییتر گفت: «این وحشتناک است که یک نفر در چمباتمه زدن در خیابان دس پاله جان باخت.

«به عزیزان تسلیت می گویم. من پرونده را از نزدیک دنبال می کنم تا حقایق کامل را بدانم. ما با مقامات و پلیس بروکسل در تماس هستیم.»

چمباتمه زدن در بروکسل، جایی که جمعیت مهاجر زیاد است و مسکن گران است، غیرمعمول نیست.

نیروهای اورژانس ابتدا به دلیل آتش سوزی به این اسکات خاص رسیدند که گفته می شود با جسد کشف شده در بدو ورود ارتباطی ندارد.

محل تخلیه شد و ساکنان که گفته می شود پناهجو هستند، در حالی که بسیاری از وسایلشان هنوز در داخل بودند در خیابان قرار گرفتند و در حالی که مرگ در حال بررسی بود.

حدود 190 مهاجر تحت معاینه پزشکی قرار گرفتند که موارد متعددی از گال، دیفتری و سل کشف شد.

این معاینه در یک “منطقه بی طرف” در استادیوم ورزشی کراسینگ انجام شد. سه نفر مبتلا به سل به بیمارستان سن پیر و سه نفر دیگر نیز منتقل شدند که یکی از آنها گال شدید، یک نفر مبتلا به دیفتری و دیگری دچار استرس پس از سانحه بود.

گال در مجموع در 25 پناهجو تشخیص داده شد که در محل تحت درمان قرار گرفتند. پناهجویان پس از معاینه پزشکی از طریق اتوبوس به سه مرکز پذیرش بروکسل منتقل خواهند شد.

اما در حالی که سه اتوبوس برای این منظور در نظر گرفته شده بود، پناهجویان بیشتری به محل تحویل رسیدند و تعداد کل را از 190 به حدود 500 رساندند که همه به امید پناه گرفتن بودند.

بروز گزارش می دهد که ساکنان اسکاتی که جسد مرده در آن پیدا شد در اولویت قرار گرفتند، اما حتی برخی از آنها پس از تخلیه اسکات بی خانمان ماندند و هنوز مشخص نیست که آیا راه حلی برای مسکن برای همه ساکنان آن پیدا خواهد شد یا خیر.

بلژیک با بحران مهاجرت دست و پنجه نرم می کند و حتی با ایجاد مسکن و نقاط پذیرش اضافی، هنوز تعداد پناهجویان بیشتر از مکان هایی برای اقامت آنها است.

این یکی از دلایلی است که بسیاری به دنبال سرپناهی در ساختمان‌های متروکه می‌گردند که سپس به آن اسکات می‌گویند. برخی دیگر در چادرها زندگی می کنند یا در خیابان ها یا ایستگاه های مترو می خوابند در حالی که منتظر فرصت خود برای ارائه درخواست پناهندگی هستند.

این اسکوات خاص تخلیه شد تا منطقه بروکسل بتواند آن را بازسازی کند تا برای مسکن مناسب مناسب تر شود.

به طور کلی، اسکات در ساختمان هایی که قدیمی و خطرناک هستند، فاقد گرما و لوله کشی در میان سایر امکانات اولیه هستند.

منطقه بروکسل از سال 2015 یک “مرکز بشردوستانه” را تأمین مالی کرده است، جایی که مهاجران می توانند تلفن های خود را شارژ کنند، دوش بگیرند و بدون توجه به وضعیت اقامت خود از متخصصان پزشکی یا حقوقی کمک بگیرند.

وضعیت سکونت نیز برای خدمات سازمان بی خانمان ها Samussocial و برخی مراکز صلیب سرخ در نظر گرفته نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *