اولین حسگرها شروع به ثبت آلودگی صوتی بروکسل کردند

در تلاشی برای مقابله با آلودگی صوتی ناشی از ترافیک، منطقه بروکسل یک پروژه آزمایشی را برای اندازه گیری سطح سر و صدا در سراسر شهر راه اندازی کرده است.

آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها یک مشکل بهداشت عمومی و آزاردهنده است که باعث ایجاد مشکلاتی از مشکلات شنوایی و بیماری های قلبی عروقی تا میگرن و بی خوابی می شود.

از نظر اثرات بهداشتی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی صوتی، ساکنان بروکسل می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط ​​هشت ماه از امید به زندگی خود را از دست بدهند.

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی ULB انجام شده است، تخمین زده می شود که 70 درصد از جمعیت پایتخت در معرض سطوح صوتی بالاتر از میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای ترافیک جاده ای قرار دارند.

پروژه آزمایشی محیط زیست بروکسل دو دستگاه مختلف را برای اندازه گیری آلودگی صوتی در یک دوره یک ماهه آزمایش خواهد کرد.

یکی از این سازها در اوایل این هفته در خیابان لوئیس برتراند، در نزدیکی پارک جوزافات در Schaerbeek نصب شد. این دستگاه توسط MicroDB، یک شرکت فرانسوی متخصص در زمینه اندازه‌گیری صدا، ساخته شده است.

دستگاه دوم تابستان امسال در یک خیابان شلوغ منطقه ای نصب خواهد شد و اگر دستگاه ها و نتایج قابل اطمینان باشند، ممکن است آشکارسازهای نویز بیشتری اضافه شوند.

کاترین لکوینتر، کارشناس صدا در محیط زیست بروکسل توضیح داد: «این دستگاه شبیه رادار کلاسیک است، با این تفاوت که صدا را به جای سرعت اندازه گیری می کند.

چندین میکروفون و دوربین دارد که پلاک خودروها را اسکن و سرعت آنها را اندازه گیری می کند. به لطف همکاری با خدمات ثبت خودرو، محیط زیست بروکسل یک سطح نویز مرتبط با شماره پلاک و مشخصات فنی خودرو خواهد داشت. تمام این داده‌ها، به‌طور سیستماتیک ناشناس، سپس تجزیه و تحلیل خواهند شد.»

“چند” میکروفون در مورد اولین دستگاه به معنای 58 است. ایده این است که تصویر واضح تری از وضعیت بدی در مورد آلودگی صوتی در پایتخت شلوغ بلژیک به دست آوریم.

آلن مارون، وزیر بهداشت بروکسل گفت: «ما در حال اتخاذ تدابیری برای تضمین محیط زیست سالم برای مردم بروکسل هستیم.

ما اولویت داریم که به نفع سلامتی بهتر عمل کنیم. یک سطح پذیرفته شده از سر و صدا وجود دارد که با زندگی در یک شهر همراه است. اما صدایی وجود دارد که می توان آن را بیش از حد توصیف کرد و آلودگی صوتی وجود دارد.

تخمین زده می شود که 20٪ از کل اروپایی ها تحت تأثیر آلودگی صوتی هستند، که بروکسل (70٪ ساکنان آسیب دیده) را در بالاترین سطح طیف قرار می دهد.

هزینه نصب و اجاره این دو دستگاه برای ارائه تصویری بهتر از این موضوع حدود 60000 یورو است.

مارون همچنین اضافه کرد که فرمانی برای تنظیم صدای آژیرها صادر خواهد شد که بر اساس مطالعه بروکسل، یکی از سه مزاحم بزرگ صدا در کنار ساخت و ساز و ترافیک است.

کاترین بولاند، رئیس دانشکده بهداشت عمومی ULB و استاد بهداشت محیط، بین صدا و صدا تمایز قائل می شود.

“[Noise] بولاند گفت: شامل همه صداهایی است که به نظر ما ناخوشایند است و می تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد – در بین منابع در شهر، خارج، ترافیک جاده ای داریم، اما همچنین ترافیک ریلی، پرواز هواپیماها بر فراز خانه ها، و غیره.

اما همچنین همه صداهایی وجود دارد که با رفتار انسان مرتبط است و ما خود را در معرض آنها قرار می دهیم، مانند زمانی که با هدفون در گوشمان به موسیقی گوش می دهیم. این همچنین یک منبع سر و صدا است که می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد.

این بدان معنا نیست که افراد غیرشهری نیز تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت: «اگر در حومه شهر در امتداد بزرگراه باشید، صدای ترافیک جاده را خواهید داشت. اما شما همچنین می توانید منابع دیگری از سر و صدا مرتبط با مشاغل و ماشین آلات کشاورزی داشته باشید.

بولاند گفت که تعیین کمیت هزینه آلودگی صوتی در بلژیک پیچیده است، اما تیم او قصد دارد این کار را با داده های ابزارهای جدید انجام دهد.

در این میان، راه‌حل‌های بالقوه روی میز شامل کنترل بهتر جاده‌ها در مراکز شهر است، زیرا خودروها یکی از بزرگ‌ترین منابع سر و صدا هستند.

بولاند توضیح داد: کاهش سرعت یا بهبود جاده ها می تواند به کاهش سر و صدا کمک کند.

کاشت درختان بیشتر در مراکز شهر منجر به کاهش قابل توجهی در آلودگی صوتی نمی شود: “شما به یک جنگل 10 متری عمیق و بسیار متراکم نیاز دارید تا صدا را تنها یک دسی بل کاهش دهید.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *