اشیاء داستانی دارند: اینجا والدین Nounours هستند

کوچولوهای ما اغلب به این خرس عروسکی کوچک می گویند که آنها را در بازی یا خواب همراهی می کند. اما این حیوان دوستی که به کودکان هر دو جنس اطمینان می دهد از کجا می آید؟ تاریخچه آن کنجکاو است. در حقیقت، خرس های عروسکی تقریباً در همان زمان، در همان سال (1902)، در آلمان و ایالات متحده متولد شدند.

مارگارت استیف یک خیاط جوان آلمانی بود که از ناحیه هر دو پا فلج شده بود. یک روز با یک کوسن سوزنی، حیوان نمدی کوچکی ساخت. و موفقیت در قرار ملاقات همراهان او بود. کمی بعد در سال 1902، برادرزاده او که عاشق بازدید از باغ وحش بود، به او پیشنهاد ساخت یک خرس کوچک مفصلی را که هنوز در نمد بود، داد. او متقاعد شده بود که این حیوان همه کودکان، پسران و دختران را خوشحال می کند. او در واقع متوجه شده بود که در باغ وحشی که او رفت و آمد می کرد، خرس ها همه بچه ها را جذب می کردند. اینگونه بود که مارگارت استیف خود را به ساخت خرس های عروسکی کوچک محدود کرد که در نمایشگاه اسباب بازی لایپزیگ در سال 1903 به موفقیت فوری دست یافتند.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود. ما هنوز در سال 1902 هستیم. این بار در ایالات متحده. رئیس جمهور تئودور (ملقب به تدی) روزولت در شکار خرس شرکت می کند. نه چندان ماهرانه، بدون کوچکترین جامی به بیس کمپ بازگشت.

برای خشنود کردن او، چندین راهنما یک خرس جوان را به درختی می بندند و به آن پیشنهاد تیراندازی می کنند. چیزی که رئیس جمهور، خشمگین، رد می کند. این داستان توسط روزنامه‌های آمریکایی گرفته می‌شود و در یکی از رسانه‌ها، نقاشی خرس کوچکی را نشان می‌دهد که به وضوح در مقابل رئیس‌جمهور مطمئن شده است که از این داستان حرکت عظیمی از همدردی در چهار گوشه کشور به دست می‌آید.

خیلی سریع چند مهاجر روسی می فهمند که یک تجارت خوب امکان پذیر است و با مجوز رئیس جمهور متوجه خرس عروسکی کوچکی مانند مارگارت استیف می شوند که به نام خرس عروسکی تعمید داده می شود (خرس تدی، نام مستعار). رئیس جمهور).

اینگونه بود که تدی همزمان در دو قاره متفاوت متولد شد. و این فقط برای کوچکترها جذاب نیست. بزرگسالان، کودکان بزرگ، آنها را جمع آوری کنید. آنها را “arctophiles” از یونانی “arctos” به معنای خرس می نامند. و برخی از آن خرس های کوچک ارزش یک ثروت را دارند.

مارگارت استیف نام خود را به یک شرکت اسباب‌بازی (که قبلاً در سال 1880 در مقیاس کوچک ایجاد شده بود) داد که هنوز هم امروزه بسیار فعال است. برای 125 سالگی این شرکت، 125 خرس طلایی تولید شد. قیمت آنها: 79000 یورو در هر واحد. لازم به ذکر است که خز آنها دارای نخ های طلا بود و بینی حیوان کوچک از طلای خالص ساخته شده بود. چشمان آنها با الماس واقعی ساخته شده بود. نمونه های دیگر: در سال 2002 یک کوچک

خرس عروسکی تدی بائر در جشنواره Steiff آلمان به قیمت 120000 یورو فروخته شد. حدود ده سال قبل از آن، در سال 1989، یک خرس عروسکی شاد با ارزش فعلی 65000 یورو توسط پل ولپ معینی به همسرش رزماری به عنوان هدیه تولد برای 42 سال زندگی مشترکشان پیشنهاد شد.

این قله در سال 2000 توسط یک خرس عروسکی لویی ویتون به قیمت نزدیک به 2 میلیون یورو در موناکو طی یک شب خیریه فروخته شد. این خرس عروسکی ساخته شده توسط Steiff و Louis Vuitton با چشمانی از خز غنی، طلا، یاقوت کبود و الماس، مسلماً گران ترین در جهان است. امروز می توان آن را در موزه خرس عروسکی در ججو، کره جنوبی تحسین کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *