شاهین های شاهین برای بزرگ کردن خانواده هایشان به بروکسل بازگشتند

بر اساس گزارش Bruzz، شاهین‌های شاهین در مکان‌های مختلف «تاریخی» در بروکسل بازگشته‌اند. در کلیسای جامع سنت مایکل و سنت گودولا در مرکز شهر، یک جفت مولد بازگشته اند در حالی که انتظار می رود یک زوج شاهین در Église Saint-Job در Uccle در روزهای آینده از نوزادان خود استقبال کنند.

دیدیه وانگلوو، کارشناس پرندگان، می‌گوید: «در بروکسل، بهار با آمدن پرستوها اعلام نمی‌شود، بلکه با این واقعیت که شاهین‌های شاهین شروع به جوجه‌آوری تخم‌های خود در بلندترین ساختمان‌های شهر کرده‌اند.»

پرنده‌شناسان وبلاگ شاهین برای همه، که دوربین‌هایی نزدیک به لانه‌های این ساختمان‌ها دارد، تاکنون حداقل ۱۲ جفت مولد را در پایتخت مشاهده کرده‌اند.

علاوه بر شاهین های شاهین در کلیسای جامع و کلیسای سنت جوب، یک جفت مولد دیگر به تالار شهر Woluwe-Saint-Pierre بازگشته است. در این سه مکان، Falcons for Everyone دوربین‌هایی نصب شده است که به دوستداران پرندگان شکاری اجازه می‌دهد جفت‌های مولد را به صورت زنده دنبال کنند.

این وبلاگ همچنین دارای یک دوربین در پردیس Solbosch ULB است، اما زوج شاهین که در بهار 2019 خانه خود را در آنجا راه اندازی کردند، امسال به Église Saint-Adrien در 650 متری خانه نقل مکان کردند. بنابراین این پرندگان فعلا از پخش زنده فرار کرده اند. حداقل هشت لانه دیگر در بروکسل وجود دارد، از جمله در کلیسای کوئکلبرگ.

دوره پرورش شاهین شاهین به طور متوسط ​​32 روز است. به گفته کارشناسان Falcons for Everyone، تخم های این جفت در Uccle در 8 مارس گذاشته شد. این بدان معنی است که جوجه ها در عرض چند روز، شاید در 9 آوریل شروع به جوجه ریزی می کنند.

از سال 2015 شاهین های شاهین در Église Saint-Job در Uccle وجود داشته است. Maëlle De Brouwer رئیس محیط زیست Uccle به La Dernière Heure گفت: “این گونه تقریباً به طور کامل در اروپا منقرض شده است.” “جمعیت در حال افزایش است، اما هنوز کافی نیست. برای تضمین بقای طولانی مدت گونه.”

در Place de Saint-Job، مؤسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک (RBINS) چهار جلسه مشاهده را در 10 آوریل، 17 آوریل، 8 می و 22 می از ساعت 16:30 تا 18:30 برگزار می کند. پرنده شناسان RBINS 18 سال پیش پروژه Falcons for Everyone را با همکاری کمیسیون پرنده شناسی Watermael-Boitsfort تأسیس کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *