اعتراض دانش‌آموزان هنرستان به تأثیر هزینه‌های انرژی بر بخش فرهنگ

هزینه های فزاینده انرژی تأثیر منفی و قوی بر بخش فرهنگی دارد و بازیگران درون آن شروع به بسیج و صحبت می کنند.

این بازیگران هم کسانی هستند که به طور حرفه ای در بخش فرهنگی کار می کنند و هم دانش آموزان مدرسه هنر.

گروهی از شهروندان به نام “Trop is te veel” در نظر دارد در اوایل دسامبر در بروکسل تظاهراتی برگزار کند و مشکلاتی را که بخش فرهنگی در نتیجه بحران انرژی با آن مواجه است محکوم کند.

همچنین گردهمایی در Mont des Arts با هدف جلب توجه به وضعیت برگزار شد.

نمایندگان می گویند که بسیاری از مکان های فرهنگی و مدارس هنری نمی توانند بدون توقف قیمت انرژی از بحران جان سالم به در ببرند.

آنها که به سختی از اثرات این بیماری همه گیر بهبود یافتند، که شاهد تعطیلی کامل بخش آنها بود، می گویند آخرین مشکل انرژی “یک بحران بیش از حد” است.

این گروه توضیح داد که برخی از مکان‌ها مجبور شده‌اند درهای خود را ببندند، در حالی که برخی دیگر از طریق کاهش کارکنان و خاموش نگه داشتن گرما در دفاتر علیرغم سرما تلاش می‌کنند سرپا باقی بمانند.

آنتوان گیت، بازیگر و عضو گروه در بروکسل، که به طور خاص به نقاشان و هنرمندان تجسمی اشاره کرد، گفت: “ما شاهدهای بسیار روشنگر جمع آوری کرده ایم.”

کار آنها در حال حاضر به آنها نیاز دارد که استودیوی خود را داشته باشند. این در حال حاضر مستلزم هزینه های اضافی است. این افراد متوجه می شوند که باید گرما را روشن کنند. از هنرمندانی شنیده ایم که در سردترین شرایط کار می کنند. شما نمی توانید تصور کنید که نقاش قلم مو را با دستکش در دست دارد.»

تئاترها خیلی بهتر عمل نمی کنند. برخی از بزرگترین آنها شاهد افزایش چند صد هزار یورویی قبض انرژی خود بوده اند.

گیت گفت: «بسیاری از سازه‌های کوچک دیگر به ما در مورد افزایش 30000 یورو یا تقریباً 100000 یورو بسته به اندازه مؤسسه می‌گویند.

«در یک تئاتر کوچک، 30000 یورو قیمت یک نمایش بزرگ است که یک ماه اجرا می شود، یک ماه تمرین می شود، با ده ها نفر تقریباً دو ماه روی آن کار می کنند، با یک صحنه نگاری، با صدها نمایش. افرادی که آن را خواهند دید.»

فدراسیون دانشجویان فرانسوی زبان (FEF) نیز خود را با این جنبش هماهنگ کرده است. مدارس هنر نیز در تلاش هستند تا ساختمان ها را به اندازه کافی گرم نگه دارند تا دانش آموزان بتوانند راحت کار کنند.

بسیاری از ساختمان‌های مدارس در حال حاضر در وضعیت بد، مرطوب و عایق‌بندی ضعیفی هستند، که باعث می‌شود صرفه‌جویی در گرمایش به سختی انجام شود.

اميلا هجج، رئيس FEF، توضيح داد: “دانش آموزان خيلي سرد ​​هستند و نمي توانند در شرايط خوب درس بخوانند.”

آنها پیش از بحران انرژی در وضعیت بسیار پیچیده ای قرار داشتند. اکنون، حتی دشوارتر می شود.»

FEF همچنین به کمبود بودجه مدارس هنری اشاره می‌کند: «برای مثال، سال‌ها است که کنسرواتوار سلطنتی بروکسل وضعیت زیرساخت‌های خود را محکوم می‌کند. چگونه می خواهیم با دستکش پیانو بزنیم؟ چگونه می توانیم نقاشی کنیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *