“جوانان خطر تبدیل شدن به قاطر پول را درک نمی کنند”

آرتو (نام واقعی او نیست) یکی از جوانانی است که به دامی که توسط مجرمان سایبری گذاشته شده بود، افتاد. مادرش داستان را ادامه می دهد:

دو سال پیش از طریق اینستاگرام با او تماس گرفتند و از او پرسیدند که آیا می‌خواهد به سرعت درآمد کسب کند. در ازای 9000 یورو کارت بانکی و کدش را تحویل داد. دقیقه‌ای که پول نقد روی حساب تمام شد، همه چیز مسدود شد و ما کنترل حساب را از دست دادیم.» مادرش می‌گوید.

مجرمان با آرتو در تماس بودند و دو بار او را ربودند و با اسلحه تهدید کردند. حتی مجبور شد کارت شناسایی خود را تحویل دهد.

از زمانی که صندوق پست ما پر شد از کارت‌های بانکی و اعتباری به نام من و او، سیم‌کارت، بسته، نامه ضابطان… اردیبهشت ماه گذشته پلیس به خانه ما یورش برد و آرتو را دستگیر کرد، ظاهراً به این دلیل که تبهکاران پول‌هایی را به نام او از مردم سرقت کردند. . تحقیقات ادامه دارد اما ما 45000 یورو از دست داده ایم.» مادرش می گوید.

مادر آرتو امیدوار است داستان او مانع از افتادن دیگران در همان دام شود.

تحقیقات انجام شده توسط Febelfin نشان می دهد که از هر ده جوان با یک نفر تماس گرفته شده و از آنها خواسته شده است که به عنوان قاطر پول خدمت کنند. 16 درصد از افراد مورد بررسی اعتراف کردند که در ازای دریافت پول نقد، اطلاعات بانکی خود را به فردی که نمی‌شناختند تحویل داده‌اند. این رقمی است که همچنان در حال افزایش است.

ما متوجه شده ایم که جوانان در مورد نحوه برخورد با جزئیات بانکی بسیار آرام می شوند. تعداد جوانانی که مایل بودند کارت بانکی خود را در ازای پول نقد تحویل دهند در یک سال تقریباً دو برابر شد.» ایزابل مارچند از فبلفین می گوید.

ارقام نگران کننده است، به خصوص که از هر 10 جوان 8 نفر نمی دانند قاطر پول چیست. عمل به عنوان قاطر پول جرم است. شما به پولشویی کمک می کنید».

«جوانان در دروازه مدرسه یا در طول یک شب بیرون را جذب می کنند. مارچاند می‌گوید: این امر همچنین به صورت آنلاین با استفاده از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد که وعده پول سریع را می‌دهند.

ما می خواهیم به والدین نشان دهیم که فرزندانشان چه تبلیغاتی را در رسانه های اجتماعی می بینند و توضیح دهیم که پول سریع و آسان به سادگی وجود ندارد. مدارس نیز نقش مهمی دارند.

تحقیقات Febelfin همچنین نشان داد که یک چهارم جوانان هرگز در مورد فیشینگ نشنیده‌اند، یعنی روشی که در آن مجرمان سایبری از ایمیل‌ها و متن‌های جعلی برای دستیابی به جزئیات بانکی مانند کدهای کارت اعتباری و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *