اعتراض کارگران دانشجوی برگر کینگ در اعتراض به الزامات کاری در اواخر شب

دانشجویانی که برای برگر کینگ در اودرگهم کار می‌کنند، سیاست کارگری زنجیره‌ای فست فود را به صدا در می‌آورند که می‌خواهد تا نیمه‌شب یا تا ساعت ۳ بعد از ظهر کار کنند.

ایمیلی از مدیر رستوران که توسط RTBF مشاهده شد، توضیح داد که شیفت‌های آخر شب «غیرقابل مذاکره» هستند و نشان می‌دهد که هر کسی که قادر به کار با آن‌ها نباشد، شاهد فسخ قرارداد خود خواهد بود.

دانش‌آموزان می‌گویند که قبلاً هرگز چنین شرایطی به آنها داده نشده بود و تعداد کمی از آنها حتی یک ماشین یا گواهینامه رانندگی دارند، به این معنی که باید بعد از شیفت‌های دیرهنگام با تاکسی به خانه بروند – هزینه‌ای که حدود دو ساعت کار با نرخ آن‌ها است. پرداخت.

نامه مدیر برای نظرخواهی به فابریزیو آنتیوکو، سخنگوی بازرسی کار ارسال شد.

او پاسخ داد: من نمی توانم در مورد این مورد خاص اظهار نظر کنم. به طور کلی، آنچه می توانم به شما بگویم این است که کارفرمایی که به گونه ای رفتار می کند که کارکنان خود را تحقیر، تحقیر یا تهاجمی می کند، بسته به مورد، ممکن است به آزار و اذیت در محل کار یا جرم خشونت روانی متهم شود. محل کار.

“تفاوت این دو در این است که برای وجود خشونت، یک قسمت کافی است.”

شیفت های اجباری غافلگیرکننده آخر شب تنها موضوعی نیست که کارمندان دانشجو در مورد استخدام خود در Burger King Auderghem متوجه آن شده اند.

یکی از دانشجویان به RTBF گفت: “قرارداد کار تصریح می کند که شما برنامه زمانی هفته خود را پنج روز قبل دریافت کنید. با این حال، در یک مورد، ما جدول زمانی خود را برای دوشنبه از طریق ایمیل در ساعت 23:00 یکشنبه دریافت کردیم، زمانی که ممکن است قبلاً در رختخواب باشید.”

“مدیران همچنین به کارکنان بیمار فشار می آورند تا هر چه سریعتر به سر کار بازگردند. غیبت های زیاد نشانگر این است که مدیر ما را پس نگیرد.

“اما باید به خاطر داشته باشید که قراردادها هر ماه تمدید می شوند. بنابراین ما در نهایت به دانشجویان و کارمندانی مبتلا می شویم. این مورد در مورد مدیری بود که با کووید همکاری می کرد. او به سادگی ماسک گذاشت و در تماس بود. با کارکنان و مشتریان به طور یکسان.”

مسائل دیگری مانند وعده های عملی نشده مبنی بر منعطف بودن ساعات کار در جلسه امتحان، برخی از دانشجویان را به استعفا کشاند.

یکی دیگر از موارد اختلاف این بود که مدیریت کارکنان را ملزم می‌کرد تا در Google Review به رستوران امتیاز پنج ستاره بدهند و بعد از آن ممیزی انجام شود.

این مدیر از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد و رسانه ها را به شرکت مادر برگر کینگ، برگر برندز بلژیک ارجاع داد.

کوین دریک، مدیر اجرایی آن گفت که او ایمیلی را که در ماه ژوئیه برای دانشجویان تحت قرارداد ارسال شده بود، تایید نمی کند.

دریک گفت: “نه، محتوا و شکل نامه غیرحرفه ای بود، همانطور که خود مدیر اعتراف کرد، و این چیزی است که ما تحت هیچ شرایطی نمی پذیریم.” مدیران و کارکنان

درست است که ما رستورانی داریم که 365 روز در سال باز است، همچنین عصرها و شب‌ها، اما همیشه به صورت داوطلبانه است و وقتی مصاحبه شغلی انجام می‌دهیم و این قراردادها را به دانشجویان ارائه می‌دهیم، به وضوح اعلام می‌شود که ما از افراد خاصی بخواهید که در دسترس باشند.

اگر متعاقباً دیگر در دسترس نباشند، یا با مدیر توافق شده است یا اگر به دلایلی افراد دیگر در دسترس نباشند، در دسترس قرار می‌دهیم و ساعات دیگری را ارائه می‌کنیم.»

مدیر رستوران پس از آن از کارکنان عذرخواهی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *