کارگران جنسی در بلژیک تحت اصلاحات، کارمندان قانونی را در نظر گرفتند

کارگران سکس می توانند برای اولین بار در بلژیک پس از اصلاحات جدیدی که طرفداران آن آن را “گامی فوق العاده مهم” می نامند، رسماً به عنوان کارمند قانونی ثبت نام کنند.

بروز گزارش می دهد که دولت فدرال این تصمیم را در پایان هفته گذشته اتخاذ کرد.

سازمان حمایت از بروکسل UTSOPI، سازمانی که در سرتاسر بلژیک برای ارتقای ایمنی و حقوق کارگران جنسی کار می کند، گفت: «جرم زدایی در سال گذشته تنها آغاز بود – این واقعاً نقطه عطف است.

از اول ژوئن سال گذشته، کار جنسی دیگر در بلژیک ممنوع نیست و کارگران می توانند خود را به عنوان شغل آزاد اعلام کنند.

لایحه تصویب شده هفته گذشته تضمین می کند که آنها می توانند به عنوان کارمند نیز کار کنند. فرانک وندنبروک (Vouruit) وزیر امور اجتماعی گفت که این لایحه حقوقی را برای کارگران جنسی مانند سایر کارگران تضمین می کند.

این لایحه همچنین شامل ضمانت‌های ایمنی است. به عنوان مثال، وزیر دادگستری وینسنت ون کویکن‌بورن (Open VLD) گفت که کارگران جنسی می‌توانند از انجام اعمال جنسی خودداری کنند یا از مشتریان خودداری کنند بدون اینکه دلیلی برای اخراج باشد، و باید یک دکمه اضطراری در هر اتاقی که برای کار آنها استفاده می‌شود وجود داشته باشد.

کارفرمای کارگران جنسی نیز باید فاقد سابقه کیفری بوده و در بلژیک مستقر باشد و یک فرد مرجع نیز باید همیشه حضور داشته باشد.

پیر-ایو درمن، وزیر کار و اقتصاد گفت: «این گام رو به جلو به هیچ وجه به معنای تشویق فحشا نیست، بلکه چارچوبی برای آن فراهم می‌کند.

دلالی همچنان ممنوع است و کسانی که خارج از چارچوب قانونی از کارگران جنسی دعوت می‌کنند همچنان می‌توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

Daan Bauwens، مدیر UTSOPI گفت: «بسیار مهم و بسیار خوب است که کار به این سرعت انجام شد.

صدای بخش نیز مورد توجه قرار گرفت. از زمان آغاز مذاکرات در ماه مه سال گذشته، پنج بار با ما مشورت شده است. ما احساس می کنیم که به ما گوش داده اند، واقعیت در نظر گرفته شده است و تعصب بسیار کمتری وجود دارد.

به گفته باوونز، جرم زدایی از قبل اولین گام مهم در سال گذشته بود، اما قرارداد کار آخرین قطعه است.

باوونز گفت: «جرم زدایی اگر توسط قانون کار پیگیری نشود، کاربرد محدودی دارد.

“ما فکر می کنیم که پوشیدن کلاه ایمنی هنگام کار در یک سایت ساختمانی طبیعی است. همچنین باید اقدامات ایمنی برای کارگران جنسی وجود داشته باشد، زیرا این یک فعالیت پرخطر است.

“با جرم زدایی، کار جنسی برای افراد خوداشتغال قانونی شد، اما خوداشتغالی شدن برای همه آسان نیست. بنابراین وضعیت کامل برای کارگران مهم است تا آنها نیز از حقوق اجتماعی مانند مرخصی زایمان، حقوق بازنشستگی، تعطیلات برخوردار شوند. و غیره.”

طرفداران بر این باورند که یک قرارداد کاری می تواند راه حلی برای مشکلات فعلی بسیاری از کارگران سکس باشد، اگرچه راه حلی برای کل بخش نیست: افرادی که مدارک اقامت معتبر ندارند و بنابراین نمی توانند قرارداد کاری بگیرند، اغلب در روسپی گری در پنجره و خیابان کار می کنند.

«برخی افراد کنار گذاشته شده اند [of this legislation]باوونز گفت، حدود 10 درصد از کل بخش.

«هرکسی که شخصی را با یا بدون مدارک اقامت معتبر استخدام می کند، موظف به رعایت قانون کار بلژیک است. بنابراین، در اصل، همه کارگران جنسی از شرایط خاصی برخوردار خواهند بود.

باوونز خاطرنشان کرد که هم دولت فدرال و هم دولت بروکسل در خط مقدم جرم زدایی از کار جنسی هستند: «ما حتی از نیوزلند که 20 سال است کار جنسی غیرقانونی شده است، جلوتر هستیم. اما در آنجا هم هنوز قانون کار وجود ندارد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *