اعتصاب عمومی برای دفاع از حق اعتصاب برای 22 مه برنامه ریزی شده است

جبهه مشترک اتحادیه‌های کارگری بلژیک برای دفاع از حق اعتصاب خواستار اعتصاب سراسری سراسری در 22 مه در بروکسل است و جزئیات بیشتر در پی خواهد آمد.

جبهه متحد که متشکل از اتحادیه های CSC، FGTB و CGSLB است، “حملات شدید” به چنین حقی را محکوم کرد.

از جمله نمونه‌های آن‌ها، درگیری مداوم بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای Delhaize و کارگران آن است که علیه تصمیم شرکت برای تبدیل فروشگاه‌هایش به فرنچایزهای مستقل اعتصاب می‌کنند.

دادگاه بلژیک اخیراً به نفع مدیریت Delhaize رای داد و اعلام کرد که کارگران آن اجازه اعتصاب را ندارند.

اتحادیه ها گفتند که پیگیری دعوی قضایی در پاسخ به اعتصاب به معنای «قرار دادن قوانین تجاری بر حق اقدام جمعی است که سابقه خطرناکی برای جنبش های اجتماعی است».

“امروز دلهایز، فردا کیست؟” اضافه کردند.

جبهه اتحادیه کارگری گفت که تغییر زنجیره خواربارفروشی به فرانشیز، “تغییر مدل اقتصادی است که خطر گسترش آن به بخش‌های دیگر” را به همراه دارد.

میراندا اولنز، دبیر کل FGTB گفت که دولت باید در پاسخ به قانون رنو خود (که بر رویه‌های تعدیل کار دسته جمعی نظارت می‌کند) تطبیق دهد تا از حق رای دادن بدون مشاوره اجتماعی محافظت کند.

اولنز گفت: «امروزه غیرقابل قبول است که کارفرمایان بدون مشورت واقعی، بازسازی ساختار را انجام دهند.

آنها با محدود کردن خود به شرایط قانونی، روح قانون رنو را کاملاً نادیده می گیرند.

“بله، یک دوره گذار وجود دارد که در طی آن همان تضمین ها اعمال می شود. اما پس از آن، 9000 نفر عملاً شغل خود را نزد کارفرما از دست می دهند.”

دلهایزه بارها ضابطان را به باز کردن فروشگاه ها فرستاده و با پلیس تماس گرفته است که در نتیجه تعدادی از کارگران معترض را که از نشان دادن کارت شناسایی خودداری می کنند، دستگیر کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *