اقتصاددان هشدار می دهد: «این قناری در معدن زغال سنگ است».

از ابتدای اکتبر، کارفرمایان می توانند بحران انرژی را دلیلی برای فرستادن کارگران به خانه با مزایای بیکاری موقت بدانند. بر اساس ارقام آژانس کار دولتی RVA، 784 کسب و کار این کار را انجام داده اند که بر 41226 کارگر تأثیر می گذارد. تنها در فلاندر 28334 کارگر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

RVA می‌گوید این ارقام در مقایسه با افزایش بیکاری موقت در زمان همه‌گیری کم‌رنگ هستند. در اوج خود بیش از 100000 کارگر در این زمان به طور موقت اخراج شدند.

با این حال، استیین بارت، اقتصاددان کار، از یک تحول نگران کننده صحبت می کند. “این نشانه ای از رکود احتمالی است.
جای خالی نیز در حال کاهش است.
بیکاری دیگر کاهش نمی یابد.

رکود زمانی رخ می دهد که رشد اقتصادی حداقل برای دو فصل منفی باشد.

Stijn می گوید: «کسب و کارها افراد را به طور موقت برای تفریح ​​از کار بیکار نمی کنند. «آنها درگیر رقابت سخت با رقبای خارجی هستند و با قیمت انرژی اروپا که بالاتر از جاهای دیگر است، روبرو هستند.
باعث می شود تولید و اشتغال دیگر سودی نداشته باشد.

Stijn می گوید: «این قناری در معدن زغال سنگ است. «کسب و کارها کارگران را بیکار می کنند اما از بیکاری موقت به عنوان اولین اقدام استفاده می کنند. این یک اقدام انتقالی برای کاهش قیمت انرژی است. ما متوجه می‌شویم که بیکاری موقت اغلب با تجدید ساختار همراه است.

بیش از همه در غرب فلاندر است که از بیکاری موقت برای کاهش وضعیت استفاده می شود.
اقتصاد فلاندرز غربی شامل بخش‌های زیادی است که با رقابت خارجی از جمله صنعت نساجی روبرو هستند. اگر نمی توانید قیمت های بالاتری داشته باشید و یک شرکت انرژی بر هستید، منطقی است که بیکاری موقت به اوج خود برسد.» Stijn می گوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *