مقامات بلژیکی پلت فرم تنوع زیستی را راه اندازی کردند

وزرای محیط زیست بلژیک ابتکار جدیدی را با تمرکز بر بهبود تنوع زیستی در داخل کشور آغاز کرده اند.

این پلتفرم آنلاین که اتحاد بلژیک برای تنوع زیستی نامیده می شود، با هدف تشویق حفاظت از طبیعت و افزایش آگاهی در مورد تلاش های موجود در حوزه تنوع زیستی است.

چند سالی است که تنوع زیستی در سرتاسر جهان رو به کاهش بوده است و دانشمندان می گویند که فعالیت های انسانی منجر به انقراض بزرگ جدیدی از گونه های زنده روی زمین شده است.

در وب سایت رسمی آمده است: «اتحاد تنوع زیستی بلژیک (BBA) شرکای عمومی و خصوصی را جمع آوری می کند که دیدگاه و هدف یکسانی دارند: فراهم کردن یک پلت فرم مشترک برای مشارکت های ملموس توسط بازیگران دولتی و خصوصی در بلژیک.

BBA می خواهد کل جامعه بلژیک را به شیوه ای کاملا مشخص در مبارزه با از دست دادن تنوع زیستی الهام بخشد و بسیج کند. اتحاد در نظر دارد همه کسانی را که در کشور ما برای حفاظت، بازیابی و استفاده پایدار از تنوع زیستی اقداماتی انجام می دهند گرد هم آورد.

این ابتکار پیش از پانزدهمین کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تنوع زیستی که از 7 تا 19 دسامبر در مونترال کانادا برگزار می شود، صورت می گیرد.

هدف بسیج دولت‌ها و جامعه مدنی برای اتخاذ اقدامات فوری حفاظتی است و BBA شامل توصیه‌ها و منابعی برای شهروندان است، از جمله نکاتی در مورد نحوه مدیریت باغ خود به روشی سازگارتر با محیط زیست.

شهرداری‌ها همچنین تشویق می‌شوند تا مناطقی را توسعه دهند که در آن گیاهان و جانوران می‌توانند رشد کنند، در حالی که از کسب‌وکارها دعوت می‌شود تا تنوع زیستی را در فرآیندهای تولید خود در نظر بگیرند.

BBA گفت: “شبکه اقدامات و ابتکارات مستقر در سراسر بلژیک به دستیابی به جاه طلبی های منطقه ای، ملی، اروپایی و جهانی برای توقف و معکوس کردن از دست دادن تنوع زیستی تا سال 2050 کمک خواهد کرد.”

شرکت ها می توانند اهداف تنوع زیستی و برنامه های اقدام خود را در وب سایت رسمی منتشر کنند، اما این اقدامات باید حداقل یکی از 10 هدف تعیین شده توسط اتحاد برای سال 2030 را برآورده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *