انجمن شکسپیر بروکسل نسخه جدیدی از طوفان را ارائه می کند که در سال 2033 اتفاق می افتد.

انجمن شکسپیر بروکسل با تولید «طوفان» در مرکز فرهنگی ژاک فرانک در سنت ژیل، از 7 تا 11 مارس، به آینده و جهانی که با بحران آب و هوایی دست و پنجه نرم می کند، می نگرد.

با انعکاس نیاز به پایداری، شرکت نمایش آماتور محلی به طور کامل صحنه‌ها و لباس‌های نمایش را با کمک تیمی از داوطلبان خلاق بازیافت کرده است.

آن را انتخاب کرد که کلاسیک شکسپیر را 10 سال در آینده تنظیم کند تا مخاطبان مجبور نباشند تخیل خود را در هنگام بررسی چالش‌های تغییرات آب و هوایی افزایش دهند. از این رو اهمیت سال 2033; یک سال پس از نقطه عطف مهم مهار افزایش دما در محدوده هدف 1.5 درجه سانتیگراد.

BSS در مورد تصمیم خود برای رسیدگی به محیط زیست می‌گوید: «بازیافت و استفاده مجدد راه‌های اصلی زندگی ما هستند، با مبارزه با همه چیزهایی که تهدیدی برای ارزش‌های دموکراتیک ما هستند، از جمله سوء استفاده از قدرت و اطلاعات نادرست، در خط مقدم قرار دارد. در آخرین تولید خود

طوفان به عنوان داستان ناآرامی سیاسی و یک آب و هوای ناآرام، خود را با چنین رفتاری مواجه می کند. پس از یک طوفان پر دردسر، خانواده ای برای زنده ماندن در جزیره ای عجیب تلاش می کنند. هنگامی که دشمنان گمشده آنها در افق در میان دریای خشن ظاهر می شوند، آشتی لازم است.

کارگردان استر پوزو ورا تصمیم گرفت این قطعه جاودانه را در دوره‌ای به صحنه ببرد که آینه‌ای است که در حال حاضر در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین چالش گونه‌های ما تغییرات آب و هوایی است، با این حال به نظر می‌رسد که ما درگیر جنگ‌های فرهنگی، مدیریت سیاسی نامنظم و نفرت هستیم. این نفرت علیه کسانی است که در قالب های سنتی قرار نمی گیرند.»

این نمایشنامه به تبعیض نژادی، مذهبی، جنسی و جنسیتی می‌پردازد (بارزترین نمونه شخصیت کالیبان) و همچنین افزایش آگاهی در مورد افراد آسیب‌پذیر جامعه و در معرض برده‌داری (آریل و همچنین کالیبان) است.

ترز ون الست، بازیگر نقش کالیبان، می‌گوید: «اهمیت پرداختن به موضوعات استثمار به ما این امکان را می‌دهد که واقعاً به دنیای خود فکر کنیم. این باعث می شود به خودمان نگاه کنیم و بفهمیم که چگونه با آن به روشی سالم کنار بیاییم.»

قهرمان داستان Prospero نشان دهنده نظم دنیای قدیم است که در برابر تغییر مقاوم است. او همچنان به تلاش برای استفاده از فناوری و علم برای تسلط بر طبیعت، به جای زندگی در هماهنگی با طبیعت و مهمتر از آن، رها کردن رنجش های خانوادگی گذشته ادامه می دهد.

این یک نمایشنامه در مورد قدرت است: چگونه (نه) آن را اعمال کنیم، بلکه تأثیری که بر کسانی می گذارد که توسط آن قدرت دستکاری می شوند. طوفان که برای اولین بار در سال 1611 اجرا شد، مسائل خانوادگی را مطرح می کند و نشان می دهد که روابط چقدر می تواند پیچیده باشد. از رقابت خواهر و برادر تا شکاف نسلی، اینها مضامین جاودانه ای درباره درد دل، عشق و روح های بی قرار هستند که همچنان طنین انداز می شوند.

طوفان
7-10 مارس 20.00; 11 مارس 14:00 و 20:00
مرکز فرهنگی ژاک فرانک

Chaussée de Waterloo 94
سنت ژیل

عکس ها: انجمن شکسپیر بروکسل در حال تمرین The Tempest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *