ایمنی جاده: خطرناک ترین خیابان های بروکسل فاش شد

ارقام جدید Statbel نشان می‌دهد که سه خیابان خطرناک‌ترین خیابان برای تصادفات رانندگی در بروکسل، بلوار Emile Bockstael، Avenue du Jardin Botanique و Avenue Houba de Strooper هستند.

بر اساس تفسیری از داده های آژانس ایمنی راه بلژیک Vias، این خیابان ها بیشترین تصادفات رانندگی در دهه گذشته در آنها رخ داده است.

ویاس به La Dernière Heure توضیح داد: «این‌ها محورهای ترافیکی شلوغی هستند، با تقاطع‌های شلوغ که در آن چندین کاربر جاده به هم نزدیک می‌شوند.

خیابان امیل بوکستیل از سال 2012 تا 2021 308 تصادف از جمله یک تصادف مرگبار را شاهد بود. Avenue du Jardin Botanique در همین مدت شاهد 251 تصادف از جمله دو مورد فوتی و خیابان Houba De Strooper نیز 248 تصادف رانندگی با دو مورد مرگبار بود.

این سه نفر اول از شلوغ ترین های پایتخت بلژیک هستند. آنها مطمئناً جاده های آرامی نیستند. استف ویلمز، سخنگوی Vias به BRUZZ گفت.

همچنین بلوار د واترلو (182 تصادف در 10 سال)، بلوار لئوپولد II (174 تصادف در 10 سال) و Chaussée d’Anvers (172 تصادف، دو کشته در طول 10 سال) در این فهرست قرار دارند.

با نگاهی به آخرین آمار سالانه، Rue Dansaert با 30 تصادف در سال 2021، در کنار خیابان Emile Bockstael (37 تصادف) و Avenue du Jardin Botanique (30 تصادف) به سه نفر برتر می پیوندد.

بروکسل موبیلیتی می‌گوید که متعهد به کاهش تعداد تصادفات جاده‌ای است، اما فشار ترافیک باید کاهش یابد تا این امکان وجود داشته باشد: خودروهای زیادی در خیابان‌های بروکسل وجود دارد.

تفاوت های ظریف نیز در ارقام وجود دارد. در حالی که تعداد کل تصادفات رانندگی نشان می دهد که آیا جاده خطرناک است، یک قضاوت کامل شامل در نظر گرفتن طول یک جاده در مقایسه با سایر جاده ها، همراه با سرعت رانندگی و وسایل نقلیه درگیر در تصادفات است.

از نظر بلوار Emile Bockstael که هم در ارقام اخیر و هم در میانگین 10 ساله شماره یک بود، ویلمز به تعداد انواع مختلف ترافیک همگرا اشاره کرد.

این به طور بالقوه بیشتر باعث درگیری می شود، اما این بدان معنا نیست که لزوماً درست است. ارقام همچنین درباره شدت درگیری ها چیزی نمی گوید.

ویلمز گفت: «این اصل اساسی مهندسی ترافیک است.

اما همیشه به همین سادگی نیست: در برخی مکان‌ها، با ساختن یک تقاطع بدون درگیری، در مکان‌های دیگر مشکلاتی ایجاد می‌کنید: برای مثال، با مجبور کردن رانندگان به گذراندن زمان طولانی‌تر در ترافیک.

راه حل دیگر این است که مردم را تشویق کنیم که از خودرو برای حمل و نقل عمومی یا دوچرخه صرف نظر کنند.

ویلمز توضیح داد: «برداشتن فشار خودرو نیز به معنای از بین بردن خطر است.

“تردد ایمن مسئولیت همه است.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *