اینگه نون، مدیر بحران کرونا در بروکسل، “کووید به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است”.

پس از بیش از دو سال خدمت به عنوان چهره واکنش بروکسل به بیماری همه گیر، حتی بیشتر از آلن مارون، وزیر بهداشت، اینگه نون، مدیر منطقه ویروس کرونا، در پایان ماه اوت از سمت خود کناره گیری می کند.

نون همیشه روشن بوده است که موقعیت او به عنوان مدیر بحران برای همه‌گیری ویروس کرونا موقتی است، اما محبوبیت او واکنش‌های شگفت‌انگیزی و حتی ناامیدی را نسبت به اعلام ادامه فعالیت‌اش در پی داشته است.

مارون به همراه رودی وروورت، رئیس‌جمهور بروکسل، به‌خاطر واکنش‌شان به همه‌گیری، به طور مرتب با انتقادهایی مواجه شدند، از جمله اینکه هیچ یک از مردان در طول بحران سلامت به اندازه کافی قابل مشاهده نبودند. اما واکنش نون به این بحران تا حد زیادی با تحسین مواجه شد.

در مصاحبه ای با Bruzz در مورد خروج قریب الوقوع خود، Neven کار خود را در طول همه گیری به عنوان فوق العاده ارزشمند توصیف کرد.

بسیاری از مردم [in the health inspectorate] نون گفت که آنها هرگز شغلی با چنین تأثیر بزرگی بر جامعه نداشته اند.

«همکارانی که می‌روند چون مجبور شدیم تعدادشان را کوچک کنیم، به این فکر می‌کنند که آیا دوباره شغلی پیدا خواهند کرد که اینقدر معنادار باشد. نقطه قوت تیم هم این بود که همه با قلبشان آنجا بودند. این امر باعث شد که مجبور به کاهش پرسنل خود شویم که به خودی خود یک گام منطقی بود.

اما او همچنین از سیستم سیاسی بروکسل ابراز ناامیدی کرد: «در بروکسل پراکندگی زیادی وجود دارد. گاهی اوقات حتی سازمان بازرسی بهداشت دیگر نمی‌دانست چه کسی در زمینه پیشگیری کار می‌کند.»

کووید بخشی از زندگی ماست

بسیاری از افرادی که از رفتن Neven ناراحت هستند، سریعاً به این نکته اشاره می کنند که همه گیری همه گیر نشده است، زیرا موارد Covid-19 همچنان به سیستم بیمارستانی فشار می آورند.

در حال حاضر 2000 بیمار در ارتباط با کووید-19 در بیمارستان های بلژیک بستری هستند و نرخ تولید مثل در 0.94 است. وقتی بالاتر از 1 باشد، این نشانگر به این معنی است که انتقال ویروس در حال تسریع است.

از 29 ژوئیه، همه شاخص های کرونا به جز مرگ و میر کاهش یافته است که تنها در یک هفته 14 درصد افزایش یافته است.

و در حالی که کاهش 35 درصدی در موارد شناسایی شده داشته است، این رقم به دلیل تعطیلاتی که در طول دوره گزارش رخ داد تا حدودی تحریف شده است. اگر تعطیلات از در نظر گرفتن حذف شود، یک افت باقی می ماند اما کمتر چشمگیر است.

مشکل تحت کنترل است و کووید بخشی از زندگی ما شده است. در عین حال، در طول این موج هفتم به سختی اقداماتی باقی مانده است.

ما باید منتظر بمانیم و ببینیم در پاییز چه اتفاقی می‌افتد، زیرا به نظر می‌رسد جامعه دیگر آمادگی پذیرش بسیاری از اقدامات محدودکننده را ندارد. همه از کووید خسته شده اند، از جمله من که بارها و بارها به سؤالات مشابه پاسخ می دهم.»

نون گفت که پاییز نیاز به از سرگیری برخی عادات مرتبط با بیماری همه گیر از جمله تهویه مناسب، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به همراه خواهد داشت.

نون گفت: «به خصوص در مورد افراد مسن و آسیب پذیر، ما باید مراقب باشیم.

«اگر به این اصول احترام بگذاریم، ممکن است بتوانیم از اقدامات اضافی اجتناب کنیم. در مورد افراد مسن، شما با واکسیناسیون خود چندان از آنها محافظت نمی کنید، زیرا هنوز هم می توانید آلوده شوید و ویروس را منتقل کنید. ماسک و فاصله کمک می کند.»

مراحل بعدی برای Neven

نون گفت که تا زمانی که کووید باقی است، دیگر به کار او نیازی نیست: “من فکر می کنم که همه ابزارهای جدید لازم اکنون وجود دارد. در اصل، ما اکنون پاسخی برای هر موقعیت جدید داریم. ما هنوز در حال نهایی کردن برنامه ها برای همه گیری های بعدی هستیم.»

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، نون گفت که به طور منظم هفت روز در هفته، اغلب 16 یا 17 ساعت در روز کار می‌کرد. روزنامه نگاران خاطرنشان کردند که او اغلب در تمام ساعات روز، از جمله اواخر شب، به سرعت به سوالات پاسخ می داد.

نون گفت: «شوهرم اخیراً به من یادآوری کرد که ما عادت داشتیم زمان را در چند دقیقه بیان کنیم و او بعد از ظهر به مدت 15 تا 30 دقیقه هنگام شام، قبل از اینکه به میز کارم برگردم، مرا می دید. من از خانواده ام به خاطر صبرشان بسیار سپاسگزارم.»

نون قصد دارد کمی زمان بگذارد تا به گام بعدی در حرفه خود فکر کند.

او و همسرش یک رستوران ایتالیایی با فضای برگزاری جشن ها را خریداری و بازسازی کردند، اما او می گوید که این پروژه برای او یک شغل تمام وقت نیست.

نون گفت: “من اکنون از تابستان آرام تری لذت می برم و به قدم بعدی فکر می کنم.”

من همیشه به دنبال شغل هایی با تأثیر اجتماعی بوده ام و بعد از این شغل مطمئناً این کار را خواهم کرد. این باید چیزی باشد که بتوانم دندان هایم را در آن فرو کنم، چیزی که تأثیری طولانی مدت بر جامعه داشته باشد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *