تقاضا برای واکسن آبله میمون از عرضه بیشتر است

اکثر کسانی که مایل به آبله میمون هستند مردان همجنس گرا هستند. جای تعجب نیست که تا کنون همه کسانی که به آبله میمون مبتلا شده اند، مردان بین 20 تا 71 ساله بوده اند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند. این بدان معنا نیست که مردان مستقیم یا در واقع زنان در برابر این ویروس مصون هستند، بلکه صرفاً به این معنی است که تا کنون، شیوع فعلی در اینجا منحصراً در بین مردان همجنس‌گرا گسترش یافته است.

بلژیک در حال حاضر حدود 3000 دوز واکسن آبله میمون دارد. 30000 دوز دیگر در حال حاضر سفارش داده شده است. پروفسور پیر ون دام، متخصص واکسیناسیون دانشگاه آنتورپ، به VRT News گفت، با این حال، انتظار نمی رود این واکسن ها قبل از اکتبر یا نوامبر وارد شوند.

پروفسور ون دام افزود: «تقاضای بالای فعلی برای واکسن قابل درک است. اما از منظر بهداشت عمومی، باید در نظر بگیرید که چگونه تعداد محدودی از واکسن‌ها را به بهترین نحو استفاده کنید.»

با در نظر گرفتن این موضوع، به نظر می رسد بهترین اقدام این است که حداقل در حال حاضر، از واکسن به صورت پیشگیرانه استفاده نکنید، بلکه تزریق آن به کسانی است که تماس های پرخطر داشته اند.

این راهی است که بلژیک انتخاب کرده است و تنها نیست که این تصمیم را گرفته است: «به دلیل تعداد محدود واکسن‌ها، بسیاری از کشورها انتخاب کرده‌اند که ابتدا واکسن را به افرادی که تماس پرخطر داشته‌اند تزریق کنند. پروفسور ون دام می افزاید: این تماس طولانی مدت پوست به پوست یا تماس جنسی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *