این کمپین رستوران ها را تشویق می کند که آب لوله کشی رایگان به مدت یک ماه ارائه دهند

رستوران‌های بلژیکی با چالشی از سوی جنبش مردمی آب رایگان شیر در بلژیک مواجه شده‌اند: آب لوله کشی را به مدت یک ماه بدون هزینه ارائه می‌کنند.

رستوران ها برای شرکت کردن نیازی به حذف گزینه های آب بطری خود از منو ندارند و چندین رستوران قبلاً این چالش را پذیرفته اند، از جمله بار شراب Fermento در Chaussée d’Ixelles در نزدیکی Place Flagey.

از 28 ژوئن، آب لوله کشی رایگان را برای مدت چهار هفته به مشتریان خود ارائه می دهد.

Free Tap Water در بلژیک گفت: “انگیزه اصلی ما یک انگیزه زیست محیطی است: آب لوله کشی تأثیر بسیار کمتری بر محیط زیست و آب و هوا نسبت به آب بطری دارد.”

از طریق این کمپین، آب لوله کشی رایگان در بلژیک امیدوار است اثرات مثبت ارائه آب لوله کشی را نشان دهد و از این طریق به صاحبان رستوران در سراسر کشور الهام بخشد.

در ازای نتایج این آزمایش، مانند تفاوت در گردش مالی و تعداد مشتریان، آب شیر رایگان در بلژیک توجه گسترده‌ای به رستوران‌های شرکت‌کننده در رسانه‌های اجتماعی خود خواهد داشت.»

رستوران ها همچنین با همکاری AquaFlanders، Vivaqua و Aquawal، هر کدام تا 50 کوزه رایگان در ازای مشارکت دریافت خواهند کرد.

بلژیک در حال حاضر هیچ قانونی برای اجباری کردن ارائه آب لوله کشی رایگان در رستوران ها ندارد، همانطور که در برخی از کشورهای همسایه وجود دارد، و “متاسفانه، بسیاری از صاحبان رستوران های بلژیکی همچنان از ارائه آب لوله کشی رایگان به ابتکار خود خودداری می کنند”. گفت.

سازمان دهندگان این کمپین در سال 2019 یک صفحه فیس بوک برای افزایش آگاهی در مورد تأثیرات زیست محیطی آب بطری ایجاد کردند و گروهی از داوطلبان با موفقیت رستوران های زنجیره ای Exki و Le Pain Quotidien را متقاعد کردند که سیاست خود را تغییر دهند.

طبق گفته این گروه، تقریباً 1000 مکان در بلژیک اکنون آب لوله کشی رایگان ارائه می دهند که هر کدام در Google Maps و برنامه خود علامت گذاری شده اند.

این گروه گفت: «ما همچنین فرودگاه بروکسل و همچنین ترمینال یورو استار در بروکسل-میدی را متقاعد کردیم که یک فواره آب نصب کنند.

علاوه بر این، SNCB تأیید کرد که آنها در حال کار بر روی نصب آبنما در 80 ایستگاه قطار شلوغ تا پایان سال 2023 هستند.

سارا ارلیش، که در ابتدا Free Tap Water را در بلژیک تأسیس کرد، گفت که بلژیک در زمینه دسترسی به آب آشامیدنی رایگان از همسایگان خود عقب است، علیرغم این واقعیت که – به ویژه در فلاندر – استانداردهای کیفیت بلژیک برای آب لوله کشی بالاتر از بسیاری از تولیدکنندگان است. آب بطری شده

ارلیش گفت: «کشور ما یکی از بالاترین میزان مصرف سرانه آب بطری شده در اروپا را دارد.

بیشتر مراکز ورزشی و شهربازی‌ها به فواره‌های آب آشامیدنی دسترسی ندارند، بنابراین بازدیدکنندگان مجبورند در هوای گرم بطری‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف بخرند، حتی اگر یک بطری قابل استفاده مجدد به همراه داشته باشند.»

ارلیش گفت که تغییر فرهنگ باید از رستوران ها شروع شود.

ارلیش توضیح داد: «این حس وجود دارد که رستوران‌ها گاهی اوقات نشان می‌دهند که آب بطری برتر است، اما فقط از نظر هزینه برتر است.

از هر نظر دیگر، آب لوله کشی پاسخی است که تقریباً هیچ اثر کربنی ندارد. حتی بطری‌های شیشه‌ای به دلیل آلودگی در حین حمل و نقل و فرآیند استریل‌سازی که انرژی مصرف می‌کند، تأثیر زیست‌محیطی بسیار بالاتر از آنچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند دارند.

Free Tap Water در بلژیک امیدوار است به زودی مشارکت حداقل یک رستوران در فلاندر و یک رستوران در والونیا را تایید کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *