بایدن مطالعات اثرات زیست محیطی محدود شده توسط ترامپ را بازگرداند

این اعلامیه مربوط به یک قانون، قانون سیاست ملی محیط زیست (NEPA) است که بر اساس آن هر پروژه ساختمانی بزرگ در ایالات متحده – بزرگراه ها، خطوط لوله نفت… – باید قبل از مطالعه اثرات زیست محیطی، توسط فدرال مربوطه انجام شود. آژانس.

در سال 2020، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه، کاربرد آن را محدود کرده بود، از جمله نیاز به در نظر گرفتن تأثیرات «انباشته» یک پروژه (مانند مشارکت در تغییرات آب و هوایی)، با این استدلال که چنین مطالعاتی بسیار پیچیده هستند و زمان زیادی می‌برند.

دولت بایدن که از زمان روی کار آمدن خود بسیاری از تصمیمات زیست محیطی اتخاذ شده توسط آقای ترامپ را تغییر داده است، به این ترتیب تصمیم به بازگرداندن قوانین قبلی گرفته است.

شورای کیفیت محیطی کاخ سفید (CEQ) در بیانیه ای نوشت: آژانس های فدرال دوباره باید «پیامدهای مستقیم، غیرمستقیم و تجمعی یک اقدام» را ارزیابی کنند. او تصریح می‌کند که این شامل ارزیابی «به‌طور جامع تأثیرات بر تغییرات آب و هوا» و همچنین «آلودگی اضافی منتشر شده برای محله‌هایی است که قبلاً توسط هوای آلوده یا آب کثیف غرق شده‌اند».

آژانس‌های فدرال همچنین قادر خواهند بود با مشورت با مردم محلی «رویکردهای جایگزینی را که احتمالاً هزینه‌های زیست‌محیطی و بهداشت عمومی را به حداقل می‌رساند» مطالعه کنند.

کاخ سفید وعده می دهد که این امر باعث تاخیر اضافی برای پروژه های ساختمانی در دست بررسی نخواهد شد.

برندا مالوری، رئیس CEQ، در بیانیه مطبوعاتی نقل شده، گفت: این اقدام “کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه ها از ابتدا به روش درست ساخته می شوند.”

دولت دموکرات همچنین نشان داده است که “در ماه های آینده” تغییرات بیشتری در این قانون پیشنهاد خواهد کرد.

لزلی فیلدز از سازمان غیردولتی محیط زیست سیرا کلاب، اظهار داشت: این دومی باید «در اسرع وقت» مداخله کند و «تا حد امکان قوی» باشد، در حالی که از اینکه این «حفاظت اولیه محیط زیست» اکنون بازسازی شده است، اظهار داشت.

ابیگیل دیلن، از انجمن عدالت زمینی، افزود: اعلام دولت “یک گام اساسی رو به جلو” است، اما “دولت بایدن نمی تواند در اینجا متوقف شود.”

دولت جو بایدن که مبارزه با تغییرات آب و هوایی را یکی از اولویت های خود قرار داده است، به ویژه در روزهای اخیر پس از اعلام ازسرگیری فروش امتیازات بهره برداری هیدروکربن در اراضی فدرال، انتقاد شدید انجمن های محیط زیست را به خود جلب کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *