با افزایش موارد آنفولانزای مرغی، مقامات به مردم یادآوری می کنند که حیوانات مرده را لمس نکنند

با توجه به افزایش تعداد موارد آنفولانزای پرندگان، آژانس فدرال ایمنی زنجیره غذایی بلژیک (FASFC) به مردم یادآوری می کند که از تماس با حیوانات مرده خودداری کنند.

این آژانس خواستار افزایش هوشیاری در مورد طیور و پرندگان وحشی به ویژه پس از شیوع دوم آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا در مزرعه فلاندرز غربی در نزدیکی مرز فرانسه است.

این آژانس توضیح داد: «به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس و مطابق با قوانین اروپا و بلژیک، طیور و پرندگانی که هنوز در آنجا هستند کشته خواهند شد.»

«در این مناطق، اقدامات ایمنی زیستی سختگیرانه اعمال می شود. هر کسی که علائم بیماری را در طیور یا پرندگان خود تشخیص دهد باید با دامپزشک مشورت کند.

FASFC گفت که ویروس آنفلوانزای مرغی از ماه سپتامبر به طور گسترده در بین پرندگان وحشی در گردش بوده است. بنابراین خطر آلودگی طیور به آنفلوانزای پرندگان از طریق تماس با پرندگان وحشی زیاد است.

این آژانس می‌گوید: «از پیاده‌روان و رهگذران می‌خواهیم در صورت برخورد با پرندگان وحشی مرده از طریق شماره تلفن رایگان 0800 99 777 گزارش دهند.»

آنفولانزای پرندگان یا آنفولانزای پرندگان یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که احتمالاً همه گونه های پرندگان به آن حساس هستند.

در حالی که FASFC گفت هیچ نشانه علمی وجود ندارد که ویروس برای انسان نیز خطرناک باشد، ماهیت علائم و سیر بیماری به بیماری زایی سویه ویروس، حیوان آسیب دیده، محیط زیست و سایر عفونت های احتمالی بستگی دارد.

آنها توضیح دادند: “آلودگی می تواند از طریق تماس مستقیم با حیوانات بیمار یا از طریق قرار گرفتن در معرض مواد آلوده مانند مدفوع یا جعبه های کثیف رخ دهد.” آلودگی غیرمستقیم از طریق هوا نیز امکان پذیر است، اما در فواصل نسبتاً کوتاه.

این ویروس برای پرندگان بسیار مسری است و در برخی موارد می تواند به پستانداران نیز منتقل شود، برای مثال اگر روباه پرندگان بیمار یا مرده را بخورد.

همچنین قبلاً در مرغ‌های دریایی مرده در محله‌های اندرلخت، فارست و لاکن بروکسل شناسایی شده است.

از کارمندان محیط زیست بروکسل خواسته می شود هنگام لمس حیوان مرده از دستکش و ماسک صورت استفاده کنند.

از ساکنینی که یکی را پیدا می کنند خواسته می شود به لاشه دست نزنند و در عوض با مرکز تماس بگیرند تا آن را گزارش کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *