با افزایش هزینه های زندگی، بانک های مواد غذایی بلژیک تحت تاثیر تقاضا قرار گرفتند

بانک‌های مواد غذایی در سرتاسر بلژیک می‌گویند که با افزایش تقاضا از سوی مردمی که برای تامین مخارج زندگی خود تلاش می‌کنند غرق شده‌اند.

فدراسیون بانک‌های مواد غذایی بلژیک (BFFB) گزارش می‌دهد در حالی که تخمین زده می‌شود در سال 2022 حدود 209450 نفر کمک غذایی ماهانه دریافت کردند، این تعداد در حال افزایش است زیرا شبکه ایمنی اجتماعی به دلیل چالش‌های اضافی تحت فشار قرار گرفته است.

جف موتار، مدیر عامل BFFB گفت: “ما شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای کمک های غذایی هستیم، اما چیزی که وضعیت را به ویژه نگران کننده می کند این است که ما شاهد افزایش حجم کل کمک های غذایی با همان سرعت نبودیم.”

کل حجم توزیع شده در سال 2022، 23036 تن بود که به سختی 3 درصد بیشتر از سال 2021 است. این امر ارائه کمک کافی به همه نیازمندان را دشوار می کند. بانک‌های مواد غذایی مجبورند خودشان غذای بیشتری بخرند.»

آنها اکنون از دولت‌های فدرال و منطقه‌ای، همراه با شرکت‌ها و افراد می‌خواهند تا از بانک‌های مواد غذایی «از نظر ساختاری‌تر مالی» حمایت کنند.

معتر افزود: «به این ترتیب، می‌توانیم در این زمان‌های بسیار سخت به کمک به نیازمندان ادامه دهیم.

در سال 2022، تعداد افرادی که از طریق 676 سازمان وابسته به BFFB درخواست کمک غذایی داشتند، 18.2 درصد افزایش یافت از 177238 در ژانویه به 209450 در دسامبر.

اما حجم غذای موجود برای توزیع کم و بیش مشابه سال 2021 بود که نتیجه آن کاهش میانگین میزان غذای توزیع شده از 125.4 کیلوگرم سرانه در سال 2021 به 109.9 کیلوگرم در سال 2022 بود.

در حالی که کاهش در کمک‌ها ادامه داشت، سطح موجودی در سال 2021 در نتیجه مقادیر بالاتر محصولات خریداری شده با بودجه از صندوق اجتماعی اروپا (ESF+) و با کمک‌های مالی دریافتی حفظ شد.

BFFB گفت: «این روندی است که فدراسیون مدتی است به آن توجه کرده است و بی سر و صدا به ابعاد بسیار قابل توجهی می رسد.

انتظار می رود از سال 2024، بودجه اروپا برای کمک های غذایی حدود یک سوم کاهش یابد.

BFFB هشدار می دهد: «این کاهش 2900 تنی یا تقریباً 12.5 درصد از کل حجم توزیع شده در سال 2022، علاوه بر کاهش بیشتر مورد انتظار در کمک های مالی از سوی صنایع غذایی است و به شدت احساس خواهد شد».

برخی از مقصران افزایش تقاضا عبارتند از افزایش تورم و قیمت بالای انرژی که باعث شده مردم بودجه کمتری برای غذا داشته باشند.

یک مطالعه توسط BFFB با همکاری یک آژانس تحقیقات بازار نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان تنها بافرهای پس‌انداز محدودی دارند و به سختی می‌توانند در اواخر ماه تامین کنند.

این بدان معناست که آنها برای تامین نیازهای اولیه مانند غذا، پوشاک، گرمایش و مراقبت های بهداشتی مشکل دارند.

تقریباً همه پاسخ دهندگان در مورد علت این وضعیت اتفاق نظر داشتند: افزایش هزینه های زندگی.

BFFB گفت: “بر اساس این ارقام، می توان انتظار افزایش نیاز به کمک های غذایی را داشت که نقش اجتماعی بانک های مواد غذایی را بیشتر تقویت می کند.”

بانک های مواد غذایی تأثیر اجتماعی قابل توجهی دارند و بین زندگی یا بقای بسیاری از مردم تفاوت ایجاد می کنند. کمک غذایی که ما ارائه می کنیم فراتر از رفع گرسنگی است. این به خانواده ها این فرصت را می دهد که فراتر از سبد خرید خالی نگاه کنند و بر جنبه های مهم دیگر زندگی خود مانند مدرسه، کار و سلامت تمرکز کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *