خطوط هوایی بروکسل برای غلبه بر ترس از پرواز مجدداً دوره خود را آغاز می کند

افرادی که به دنبال غلبه بر ترس از پرواز هستند، به زودی می توانند یک دوره آموزشی از خطوط هوایی بروکسل که برای کمک به کاهش اضطراب آنها طراحی شده است، بگذرانند.

دوره «ترس از پرواز» که با کمک درمانگران رفتاری ساخته شده است، با یک مصاحبه یک ساعته شروع می شود و در محل در آنتورپ یا فلاندر غربی یا به صورت آنلاین برگزار می شود.

در ابتدا فقط به زبان هلندی ارائه می شود، اما اگر تقاضای کافی وجود داشته باشد، جلسات فرانسوی و انگلیسی ممکن است برگزار شود.

خطوط هوایی بروکسل توضیح داد: “اکنون که بخش مسافرت به آرامی دوباره سرعت خود را افزایش می دهد، افرادی که از ترس پرواز رنج می برند نیز بیشتر به دنبال کمک هستند.”

دوره مشابهی در گذشته ارائه شده بود و از میزان موفقیت بالایی برخوردار بود: بیش از هشت نفر از هر 10 شرکت‌کننده پس از اتمام دوره آموزشی توانستند بدون اضطراب با هواپیما سفر کنند.

نسخه جدید دوره شامل یک جزء واقعیت مجازی (VR) است.

در تابستان گذشته، بلژیک شاهد بازگشت مسافران به سطح قبل از همه‌گیری بود.

ماریکه ایمپنس، روانشناس و درمانگر رفتاری، که در این پروژه با سازمان The Human Link همکاری داشت، گفت: «منطقیاً، دوباره درخواست‌های بیشتری برای کمک از سوی افرادی که ترس از پرواز دارند، وجود دارد.

«اینها مردمی از هر طبقه‌ای هستند، از نوجوانان گرفته تا هفتاد ساله‌ها. و واقعاً فقط مسافران تجاری نیستند – به والدینی فکر کنید که فرزندانشان برای تحصیل با اراسموس به خارج از کشور می روند، یا افرادی که شریکی را پیدا کرده اند که خیلی دوستش دارند و می خواهد دنیا را ببیند. برخی حتی در صنعت هوانوردی کار می کنند و ناگهان ترس آنها را محدود می کند.

برای پاسخگویی به این تقاضای جدید، دوره “ترس از پرواز” پس از چهار سال وقفه در پایان ماه مارس راه اندازی می شود.

ایمپنس توضیح داد: «این دوره در سال 2006 با همکاری دانشگاه گنت ایجاد شد و مبتنی بر علمی است.

«نرخ موفقیت همیشه بالای 80 درصد بود. به دلیل همه‌گیری کووید، ما دوره را برای مدتی به حالت تعلیق درآوردیم، اما به اصلاح رویکرد خود ادامه دادیم. این به ما بینش بیشتری نسبت به نحوه عملکرد ترس داده است و ما متقاعد شده‌ایم که اکنون می‌توانیم حتی بهتر به افرادی که ترس از پرواز دارند مشاوره دهیم.»

این برنامه از سه بخش تشکیل شده است که با مصاحبه با یک درمانگر شروع می شود تا مشخص شود که آیا این مناسب ترین اقدام برای فردی که ترس از پرواز دارد یا خیر.

خود دوره شامل یک روز کامل در فرودگاه است.

Luc Michiels، مربی و خلبان خطوط هوایی بروکسل، گفت: “صبح، یک خلبان ابتدا شما را در دنیای هوانوردی غرق می کند – توضیح می دهد که چگونه یک هواپیما در هوا می ماند، دقیقاً تلاطم چیست و غیره.”

نیم روز دیگر صرف تمرینات مشخص با درمانگران می شود تا به روشی متفاوت با احساسات مسافران در هنگام مضطرب برخورد کنند.

با اضافه شدن VR، شرکت کنندگان می توانند در هواپیما بودن را نیز تمرین کنند. سپس، آنها چیز واقعی را تجربه می کنند.

ایمپنس گفت: «از هر سه شرکت‌کننده، یک درمانگر آن‌ها را همراهی می‌کند تا به آنها کمک کند تا با ترس خود به روشی درست برخورد کنند، که مغز آنها را به‌طور متفاوتی برنامه‌ریزی می‌کند».

“آنها یاد می گیرند که دوباره انتخاب های خود را انجام دهند، به جای اینکه بگذارند ترس این انتخاب ها را تعیین کند. با اجازه دادن به آن‌ها برای تجربه پرواز بدون تمام «وسایل ایمنی» که در طول سال‌ها ساخته‌اند، اضطراب اغلب نسبتاً به سرعت فروکش می‌کند.

درمانگران The Human Link توضیح می دهند که هیچ نکته آماده ای وجود ندارد که به طور دائم برای افرادی که ترس واقعی از پرواز دارند کار کند.

آنها می‌گویند: «در کوتاه‌مدت، نکاتی مانند «کافئین ننوشید» ممکن است کمک کند، اما متأسفانه در درازمدت بیشتر ضرر می‌کنند تا مفید.

مهمتر از همه، باید بدانید که مضطرب بودن واقعاً اشکالی ندارد. بدن شما باید بتواند تجربه کند که می توانید یک تکه از هواپیما پیاده شوید، حتی بدون هیچ حقه ای.

هزینه این برنامه حدود 1000 یورو خواهد بود.

TUI همچنین دوره‌هایی را در مورد نحوه مقابله با ترس از پرواز، کار در ارتباط با FreeSky ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *